Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

1984

By George Orwell

(6)

| Paperback | 9780882339726

Like 1984 ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

First appearing in 1949, the novel 1984 seemed like a nightmarish vision of the future in a totalitarian world. Playing on the public's worst fears about governmental control, different readings saw the former Soviet Union as the object of satire, wh Continue

First appearing in 1949, the novel 1984 seemed like a nightmarish vision of the future in a totalitarian world. Playing on the public's worst fears about governmental control, different readings saw the former Soviet Union as the object of satire, while others focused on increasingly powerful democratic governments.

The title, George Orwell’s 1984, part of Chelsea House Publishers’ Modern Critical Interpretations series, presents the most important 20th-century criticism on George Orwell’s 1984 through extracts of critical essays by well-known literary critics. This collection of criticism also features a short biography on George Orwell, a chronology of the author’s life, and an introductory essay written by Harold Bloom, Sterling Professor of the Humanities, Yale University.

2933 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Non servono commenti, libro sotto tutti i punti di vista bellissimo e tra i miei preferiti in assoluto.

    Is this helpful?

    Il Nano said on Aug 29, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Da leggere!

    Agghiacciante e paurosamente simile alla società di oggi.
    Un libro che ti angoscia e che ti lascia i brividi fino all'ultima pagina, un libro che ti fa riflettere mondo sul mondo in cui viviamo.
    Lo consiglio vivamente e consiglio anche di leggerlo pi ...(continue)

    Agghiacciante e paurosamente simile alla società di oggi.
    Un libro che ti angoscia e che ti lascia i brividi fino all'ultima pagina, un libro che ti fa riflettere mondo sul mondo in cui viviamo.
    Lo consiglio vivamente e consiglio anche di leggerlo più volte per comprendere fino in fondo tutte le sfaccettature della storia.

    Is this helpful?

    Asia :) said on Aug 27, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    CAPOLAVORO

    In certi punti è agghiacciante per la sua attualità e un pò lento nello scorrere ma va bene così, ti fa assoporare ogni momento!Da leggere assolutamente!

    Is this helpful?

    Mirko The Fisherman said on Aug 23, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Classico intramontabile

    Semplicemente, Orwell è stato in grado di capire buona parte delle prospettive future della società moderna. Per me questo libro rimarrà per sempre un classico intramontabile: il protagonista rappresenta alla perfezione la sensazione di angoscia che ...(continue)

    Semplicemente, Orwell è stato in grado di capire buona parte delle prospettive future della società moderna. Per me questo libro rimarrà per sempre un classico intramontabile: il protagonista rappresenta alla perfezione la sensazione di angoscia che può percepire ciascuno di noi al cospetto di un mondo sempre meno a misura d'uomo, ed in cui cerchiamo di aggrapparci ad ogni frammento di umanità che percepiamo o ricordiamo.

    Is this helpful?

    Gabriele Wallander said on Aug 19, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Un libro che va assolutamente letto. Un classico intramontabile e può considerarsi il romanzo distopico per eccellenza. Ma ha anche le sue pecche.. come romanzo é lento, pesante e le lunghe descrizioni tendono a rallentarlo ulteriormente. Come opera ...(continue)

    Un libro che va assolutamente letto. Un classico intramontabile e può considerarsi il romanzo distopico per eccellenza. Ma ha anche le sue pecche.. come romanzo é lento, pesante e le lunghe descrizioni tendono a rallentarlo ulteriormente. Come opera complessiva però, é un capolavoro.
    Adattabilissimo alla società odierna, questo libro vuole essere un monito.
    Inutile dire che Orwell é un genio!

    Is this helpful?

    Alex Jude said on Aug 19, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Il potere è un fine, non un mezzo.

    Is this helpful?

    Ale said on Aug 18, 2014 | Add your feedback

Improve_data of this book