A Fall of Moondust

Publisher: Gollancz (SF Masterworks, 49)

3.5

Language:English | Number of Pages: 224 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Italian , Dutch , Spanish , Japanese , Chi traditional , Czech , Swedish

Isbn-10: 0575073179 | Isbn-13: 9780575073173 | Publish date:

Also available as: Mass Market Paperback , Hardcover , Others , Audio CD , eBook

Do you like A Fall of Moondust ?

Time is running out for the passengers and crew of the tourist cruiser Selene, incarcerated in a sea of choking lunar dust. On the surface, her rescuers find their resources stretched to the limit by the mercilessly unpredictable conditions of a totally alien environment.
A brilliantly imagined story of human ingenuity and survival, A FALL OF MOONDUST is a tour-de-force of psychological suspense and sustained dramatic tension by the field's foremost author.

Un altro Urania decente. Si legge velocemente, testo scorrevole e comprensione immediata. Un altro autore da mettere nella lista dei miei preferiti quando andrò a caccia di vecchi Urania questa primavera. 5 stelle meritate.

Clarke contro la Luna

Romanzo claustrofobico che, con l'avanzare della storia, diventa sempre più coinvolgente. Con il suo stile a metà tra cronaca e manuale scientifico, Clarke ci racconta perchè viaggiare sulla Luna, sogno inespresso di molti lettori di FS, sia un'attività molto pericolosa, se non mortale.
    Lettura consigliata!

Fantathriller

Sembra quasi di sentirla, la sabbia, sibilare tra le pieghe di metallo della navetta lunare. Avvincente thriller, dall'atmosfera claustrofobica. Perfetto per diventare un film. La penna di Clark, tra le migliori dell'epoca d'oro della fantascienza, qui, tuttavia, non al suo meglio.