Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

Adventures of Huckleberry Finn

(Barnes & Noble Classics)

By Mark J. Twain

(5)

| Hardcover | 9781593081577

Like Adventures of Huckleberry Finn ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

"Adventures of Huckleberry Finn is the only one of Mark Twain's various books which can be called a masterpiece. I do not suggest that it is his only book of permanent interest; but it is the only one in which his genius is completely r Continue

"Adventures of Huckleberry Finn is the only one of Mark Twain's various books which can be called a masterpiece. I do not suggest that it is his only book of permanent interest; but it is the only one in which his genius is completely realized, and the only one which creates its own category." T. S. Eliot





Huckleberry Finn, rebel against school and church, casual inheritor of gold treasure, rafter of the Mississippi, and savior of Jim the runaway slave, is the archetypical American maverick.

Fleeing the respectable society that wants to "sivilize" him, Huck Finn shoves off with Jim on a rhapsodic raft journey down the Mississippi River. The two bind themselves to one another, becoming intimate friends and agreeing "there warn't no home like a raft, after all. Other places do seem so cramped up and smothery, but a raft don't. You feel mighty free and easy and comfortable on a raft."

As Huck learns about love, responsibility, and morality, the trip becomes a metaphoric voyage through his own soul, culminating in the glorious moment when he decides to "go to hell" rather than return Jim to slavery.

Mark Twain defined classic as "a book which people praise and don't read"; Huckleberry Finn is a happy exception to his own rule. Twain's mastery of dialect, coupled with his famous wit, has made Adventures of Huckleberry Finn one of the most loved and distinctly American classics ever written.

205 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Decisamente un bel romanzo...certo sono convinta che per apprezzarne appieno il valore vada letto in inglese..nella sua lingua d'origine. Come si fa a rendere in italiano il dialetto dei neri del sud senza cadere nel ridicolo? Resta comunque una piac ...(continue)

    Decisamente un bel romanzo...certo sono convinta che per apprezzarne appieno il valore vada letto in inglese..nella sua lingua d'origine. Come si fa a rendere in italiano il dialetto dei neri del sud senza cadere nel ridicolo? Resta comunque una piacevole lettura.

    Is this helpful?

    LauraDafne90 said on May 16, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    La storia della sua fortuna è, come spesso accade ai Capolavori, una storia sbilanciata. I comuni lettori lo considerano appunto un "libro per ragazzi" e i lettori di professione ne riconoscono (senza riuscire a trasmetterla) l'assoluta grandezza. Ri ...(continue)

    La storia della sua fortuna è, come spesso accade ai Capolavori, una storia sbilanciata. I comuni lettori lo considerano appunto un "libro per ragazzi" e i lettori di professione ne riconoscono (senza riuscire a trasmetterla) l'assoluta grandezza. Rileggete anche voi, grandi e non lettori di professione, quest'opera. Il rischio che correte è quello di vivere per un po' lungo un fiume, di farvi tante risate e di scoprire che Twain è un indiscusso maestro di stile, capace di farvi dimenticare l'atto meccanico della lettura.

    Is this helpful?

    Maiade said on May 14, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Le avventure di Huckleberry Finn di Mark Twain

    Passa a trovarci!!
    www.ilclubdellibro.it

    Is this helpful?

    Il Club del Libro said on May 9, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    (scambio/vendo) vecchia edizione, in lingua originale

    Is this helpful?

    Thalita said on Apr 28, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    "Bé, ecco", fa Buck, "una faida è questo: un uomo ci ha da ridire con un altro uomo e lo ammazza, e allora il fratello di quell'uomo ammazza lui; poi gli altri fratelli, da una parte e dall'altra, si ammazzano a vicenda, e poi i cugini, e via così fi ...(continue)

    "Bé, ecco", fa Buck, "una faida è questo: un uomo ci ha da ridire con un altro uomo e lo ammazza, e allora il fratello di quell'uomo ammazza lui; poi gli altri fratelli, da una parte e dall'altra, si ammazzano a vicenda, e poi i cugini, e via così finché tutti se ne vanno all'altro mondo, e allora la faida è bell'e finita. Ma non è mica una cosa tanto semplice, si piglia un sacco di tempo" (p. 136).

    Is this helpful?

    pink_rose_72 said on Apr 5, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    il primo libro ricevuto in regalo

    credo fosse la terza o quarta elementare, un'amica mi regalò questo libro per il mio compleanno, e io, che per coincidenza avevo letto da poco Tom Sawyer, rimasi colpitissimo, e lo lessi con molto piacere!

    Is this helpful?

    Ktulu said on Mar 4, 2014 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book