Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

Austenland

By Shannon Hale

(52)

| Hardcover | 9781596912854

Like Austenland ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

Jane Hayes is seemingly normal young NewYorker, but she has a secret. Her obsession with Mr Darcy, as played by Colin Firth in the BBC adaptation of 'Pride and Prejudice' is ruining her life. No real man can compare.
When a wealthy relative bequeath Continue

Jane Hayes is seemingly normal young NewYorker, but she has a secret. Her obsession with Mr Darcy, as played by Colin Firth in the BBC adaptation of 'Pride and Prejudice' is ruining her life. No real man can compare.
When a wealthy relative bequeaths her a trip to an english resort catering to Austen-crazed women. Jane fantasies of meeting the perfect Regency-era gentleman suddenly become realer than she ever could have imagined. Decked out in empire-waist gowns, stripped of her modern appliances, Jane throws harself into mastering Regency etiquette and flirts with gardeners and gentlemen - or maybe even, she suspects, with the actors who are playing them.
It's all a game, Jane knows. And yet the longer she stays, the more her insecurities seem to vanish. Is she about to kick the Austen obsession for good, or could all her dreams actually culminate in a Mr Darcy of her own?
With humour, charm, and perfect sympathy, award-winning Shannon Hale delivers a novel that will delight every reader who har ever dreamed of escaping into Austenland.

15 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Mi sono imbattuta per caso nel carinissimo film (che mi è piaciuto ancor di più in quanto il protagonista maschile è interpretato dallo stesso attore che impersonò Mr Tilney in Northanger Abbey della BBC *_*) e mi è subito venuta voglia di leggere an ...(continue)

    Mi sono imbattuta per caso nel carinissimo film (che mi è piaciuto ancor di più in quanto il protagonista maschile è interpretato dallo stesso attore che impersonò Mr Tilney in Northanger Abbey della BBC *_*) e mi è subito venuta voglia di leggere anche il libro!L'impianto è quello di una commedia romantica, ma l'idea di una sorta di villaggio turistico in stile Regency è fantastica...non nego che un salto ce lo farei! xD Numerosi sono poi i riferimenti un po' a tutti i libri della Austen (ma non condivido la sufficienza con cui è trattato il mio secondo preferito, Northanger Abbey! >_<)
    Peccato non sia tradotto in italiano (o almeno non ancora, spero proprio che arrivi) ma per chi mastica un po' d'inglese non è impossibile da leggere.

    Is this helpful?

    Angiemela said on Oct 6, 2014 | 2 feedbacks

  • 1 person finds this helpful

    Insulsetto.
    In questo romanzo Jane Austen viene relegata a scrittrice di romance. Lo spirito dei suoi romanzi viene completamente stravolto in questo libro.

    La protagonista è una giovane di New York che ritiene che il possesso della versione della B ...(continue)

    Insulsetto.
    In questo romanzo Jane Austen viene relegata a scrittrice di romance. Lo spirito dei suoi romanzi viene completamente stravolto in questo libro.

    La protagonista è una giovane di New York che ritiene che il possesso della versione della BBC di Orgoglio e Pregiudizio sia una fonte di vergogna al punto da doverlo nascondere dentro un vaso (???) salvo poi ripescarlo ad ogni delusione amorosa. Una vecchia e danarosa zia in visita scopre la sua ossessione e quando muore, le lascia un soggiorno pagato presso Austenland, una location in Inghilterra in cui viene ricreata l'epoca austeniana.

    Ora, l'idea di una Austenland non è male a prima vista (esiste anche un film ononimo del 2013, che devo ancora vedere) però poi in realtà la realizzazione sembra un resort per ricche signore che vogliono flirtare (non si capisce poi quanto flirtare) con giovani in abiti d'epoca. Punto.

    Durante l'intero soggiorno la protagonista Jane continua a oscillare tra la fascinazione per i flirt e la decisione di liberarsi dalla sua ossessione per Orgoglio e pregiudizio e rinunciare agli uomini. Per tutto il tempo poi è convinta di essere diversa dall'altra ospite della casa, per realizzare poi alla fine di essere stata completamente gabbata! AH!

    Il finale è terribile, il romanzo sarebbe stato molto più dignitoso se si fosse chiuso sulla scena in cui Jane manda a quel paese entrambi i suoi pretendenti. D'altra parte, non mi meraviglia che Jane avesse problemi amorosi: il motivo non è la fascinazione per uno sceneggiato d'epoca né il confronto tra persone reali e un perfetto uomo immaginario. Il motivo risiede invece nella completa incapacità di Jane di osservare la realtà ed interpretarla. Chiamare boyfriend un ragazzo con cui ha parlato
    durante un corso e che ha invitato a una serata in compagnia solo per scoprire che lui non si ricordava il suo nome, è un chiaro esempio di questo comportamento da undicenne.

    Sconsigliato - e non leggerò il secondo, anche se penso di vedere il film.

    Is this helpful?

    ζ Roberta said on Aug 17, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    He smelled good enough to kiss- Her thoughts raged- I hate him and he hates me. It's perfect! Isn't it? Of course, he isn't real. Wait, I am supposed to be falling for someone or avoiding it?

    Chi non vorrebbe, anche solo per un secondo, viv ...(continue)

    He smelled good enough to kiss- Her thoughts raged- I hate him and he hates me. It's perfect! Isn't it? Of course, he isn't real. Wait, I am supposed to be falling for someone or avoiding it?

    Chi non vorrebbe, anche solo per un secondo, vivere nell'epoca di Jane Austen? Un'epoca, forse scomoda per noi che siamo circondati da tutte le diavolerie elettriche, ma così affascinante con i vestiti, i balli, il corteggiamento? Jane Hayes ha questa possibilità, solo che non è trasportata nel passato, ma in un presente che si rifà ad un passato, dove tutto è finto: dagli accenti, ai modi, ai gentiluomini che fingono di amare le proprie dame. Questo è secondo me la pecca del romanzo: l'idea di queste donne che pagano per vivere un'esperienza che più che essere una esperienza in epoca regency sembra essere uno speed date dove gli uomini sono pagati per corteggiare e dove labile diventa il confine tra realtà e finzione. La stessa Jane considera vero ciò che si rivela falso e considera falso ciò che è in realtà vero e costituirà il proprio happy ending. Inoltre, non sembra tanto essere un'opera per le amanti di Jane Austen quanto per le ossessionate innamorate di Firth come Mr. Darcy ed è tutta altra cosa.

    Is this helpful?

    Annylisa84 said on Mar 23, 2014 | 2 feedbacks

  • 1 person finds this helpful

    I've read mixed reviews of Austenland, but I'm glad I didn't let the negatives deter me from reading it. I thought it was a lot of fun and definitely something I will read again! This is the ultimate guilty pleasure for any female Austen fan out ther ...(continue)

    I've read mixed reviews of Austenland, but I'm glad I didn't let the negatives deter me from reading it. I thought it was a lot of fun and definitely something I will read again! This is the ultimate guilty pleasure for any female Austen fan out there. I found myself relating to Jane and it made me laugh. I listened on audiobook and the narrator really made the story come alive. I was even surprised by the twist that Shannon Hale threw in at the end. I'm a bit relieved that there is no live role playing retreat for women who want to indulge in their Regency fantasies though (how embarrassing), but I did love reading about it!

    Is this helpful?

    Arya said on Mar 7, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    A very entertaining easy-to-read book. The story is very smooth and well written, dotted with interesting twists, until the last five pages.

    Obsessed with the fictional character Mr. Darcy, the heroine went to a fantacy land Austenland to get over h ...(continue)

    A very entertaining easy-to-read book. The story is very smooth and well written, dotted with interesting twists, until the last five pages.

    Obsessed with the fictional character Mr. Darcy, the heroine went to a fantacy land Austenland to get over her fantacies. Throughout the fantacy land she kept reminding herself to stay in reality, and the story was actually quite well written.

    Unfortunately at the very end the author fell back to the fantacy, which is somewhat dissappointing. If the last five pages could be rewritten this would be an excellent book.

    Is this helpful?

    material girl said on Jan 1, 2014 | Add your feedback

Book Details

  • Rating:
    (52)
    • 5 stars
    • 4 stars
    • 3 stars
    • 2 stars
  • English Books
  • Hardcover 208 Pages
  • ISBN-10: 1596912855
  • ISBN-13: 9781596912854
  • Publisher: Bloomsbury USA
  • Publish date: 2007-05-29
  • Dimensions: 129 mm x 903 mm x 1,354 mm
  • Also available as: Paperback , Audio CD , eBook
Improve_data of this book