Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

Batman: Arkham Asylum

A Serious House on Serious Earth

By Grant Morrison

(98)

| Paperback | 9781401204259

Like Batman: Arkham Asylum ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

The inmates of Arkham Asylum have taken over Gotham's detention center for the criminally insane on April Fool's Day, demanding Batman in exchange for their hostages. Accepting their demented challenge, Batman is forced to endure the personal hells o Continue

The inmates of Arkham Asylum have taken over Gotham's detention center for the criminally insane on April Fool's Day, demanding Batman in exchange for their hostages. Accepting their demented challenge, Batman is forced to endure the personal hells of the Joker, Scarecrow, Poison Ivy, Two-Face and many other sworn enemies in order to save the innocents and retake the prison. During his run through this absurd gauntlet, the Dark Knight's must face down both his most dangerous foes and his inner demons.
This is the critically acclaimed Batman story that helped launch the U.S. careers of Grant Morrison and Dave McKean. The classic confrontation between the Dark Knight and his archnemeses, this story is well known for its psychological intensity and probing portraits of Batman and the Joker.
Arkham Asylum includes groundbreaking art that influenced scores of artists by introducing a new school of storytelling and technique to comics. This special edition also includes Morrison's complete original script, annotated by Morrison and editor Karen Berger, many of his original thumbnail breakdowns, step-by-step samples of how the story and art came together and much more.

19 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    "Sometimes... sometimes I think the asylum is a head. We're inside a huge head that dreams us all into being."

    Quando la grandezza di un'opera è tale da non riuscirne a parlare, si cercano dei termini di paragone, fosse solo per rendere l'ide ...(continue)

    "Sometimes... sometimes I think the asylum is a head. We're inside a huge head that dreams us all into being."

    Quando la grandezza di un'opera è tale da non riuscirne a parlare, si cercano dei termini di paragone, fosse solo per rendere l'idea, attraverso un confronto impari, dell'eccedenza di senso, inesprimibile. Così è per Arkham Asylum, che mi viene spontaneo confrontare innanzitutto con il Cavaliere Oscuro di Frank Miller. Insieme, opposti e speculari, i Batman di Miller e di Morrison hanno rivoluzionato il fumetto americano contemporaneo. Al decostruzionismo razionalista-nichilista di opere come The Dark Kinght o Watchmen, che hanno dissezionato la figura del supereroe moderno, si affianca l'opera di Grant Morrison, che è un viaggio finemente psicologico; lì la luce della ragione, qui l'abisso oscuro del subconscio umano.
    Arkham Asylum è, anche, il Black Orchid di Morrison. Altro paragone inevitabile. In entrambe le opere c'è la splendida mano di Dave McKean. In entrambe le opere Batman è un'ombra.
    Totale assenza di azione, dialoghi ridottissimi, per molte pagine c'è solo una sequenza di ampie immagini. Tutto il senso è nascosto altrove, nell'intricato gioco metatestuale che sovrappone al manicomio il racconto orrorifico, quasi lovecraftiano, del fondatore di Arkham, citazioni dall'Alice carrolliana e scontri tematici e semantici, nello spazio (aperto-chiuso) e nei colori.
    A rendere onore a questa storia, questa bellissima edizione per il quindicesimo anniversario; vi si trova la sceneggiatura originale completa, con tanto di note a margine (assolutamente da leggere), le tavole di McKean e soprattutto gli schizzi originali dello stesso Morrison.

    Is this helpful?

    Tancredi said on Feb 28, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Rilettura di un capolavoro. Il Joker è di una bellezza pungente, e personalmente ritengo che in questo volume ci sia la sintesi grafica migliore di questo personaggio. Troviamo anche un Batman intrigante e carico d'ossessioni, in tutta la loro circol ...(continue)

    Rilettura di un capolavoro. Il Joker è di una bellezza pungente, e personalmente ritengo che in questo volume ci sia la sintesi grafica migliore di questo personaggio. Troviamo anche un Batman intrigante e carico d'ossessioni, in tutta la loro circolarità. E' una storia che per essere veramente apprezzata ha bisogno di una conoscenza pregressa dei suoi attori. Cioè, può esser letta da chiunque, però se non si conoscono nemmeno vagamente i personaggi c'è il rischio di perdere un bel pò di cose.

    La bellezza di quest'edizione -a parte il formato che finalmente consente una lettura chiara delle tavole- è la sceneggiatura originale trascritta, alla fine. Per appassionati e non del settore, ma soprattutto per chi i fumetti *li fa, è di grande spunto e interesse fare confronti tra la scrittura originale e le tavole definitive.

    Is this helpful?

    Nuvola said on Feb 19, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    "Out of my gender" indeed. Ha!

    I believe there are several reasons why this graphic novel succeeds. The cast of already known/recognisable characters and the attention to "horror". The title in itself tells you that it is not necessary to understand and be able to follow every si ...(continue)

    I believe there are several reasons why this graphic novel succeeds. The cast of already known/recognisable characters and the attention to "horror". The title in itself tells you that it is not necessary to understand and be able to follow every single element of the story. It is set in an asylum, the protagonist being someone we know to have mental instability. I believe McKean's art style truly reflects the confusion, at times claustrophobia and over-arcing what-the-f***ery that our protagonist and - therefore us - is feeling.

    Oh, and I managed to understand all this whilst being a woman, BarbaraABP.

    Is this helpful?

    Lisa Margrain said on Jan 22, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    E il dibbbattito?

    Avete presente quando andate a vedere uno di quei film pieni zeppi di intellettualismi, di cui non riuscite a seguire il filo con tutta la buona volontà di chi non vuole pensare di aver buttato i soldi del biglietto?
    Però scatta il premio alla fotogr ...(continue)

    Avete presente quando andate a vedere uno di quei film pieni zeppi di intellettualismi, di cui non riuscite a seguire il filo con tutta la buona volontà di chi non vuole pensare di aver buttato i soldi del biglietto?
    Però scatta il premio alla fotografia, al disegno "gioia degli occhi" (quattro stelle, tranne che per le scritte illeggibili, in primis quelle rosse di Joker).

    Is this helpful?

    Dominic M. said on Jan 13, 2013 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Assoluto

    Da leggere assolutamente, per capire non solo il mondo di follia dei supereroi.

    Is this helpful?

    Paolo Boccardi said on Jul 29, 2012 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Grant Morrison è il nostro messia e ogni suo opera una chiesa invisibile e segreta.

    Is this helpful?

    JRR said on Jul 20, 2012 | Add your feedback

Book Details

  • Rating:
    (98)
    • 5 stars
    • 4 stars
    • 3 stars
    • 2 stars
  • English Books
  • Paperback 64 Pages
  • ISBN-10: 1401204252
  • ISBN-13: 9781401204259
  • Publisher: DC Comics
  • Publish date: 2012-xx-xx
  • Dimensions: 64 mm x 1,031 mm x 1,676 mm
  • Also available as: Hardcover
  • In other languages: other languages Deutsche Bücher , Libros en Español
Improve_data of this book

Groups with this in collection