Battle Angel Alita, Volume 3

Killing Angel (Battle Angel Alita)

Publisher: VIZ Media LLC

4.2

Language:English | Number of Pages: 208 | Format: Paperback

Isbn-10: 1591162742 | Isbn-13: 9781591162742 | Publish date:  | Edition 2

Also available as: School & Library Binding

Category: Comics & Graphic Novels , Science Fiction & Fantasy

Do you like Battle Angel Alita, Volume 3 ?

Her spirit crushed over the loss of Hugo, Alita runs away from Doc Ido and the life she's built in the Scrapyard to become a challenger in motorball, a combat-like game that pits cyborg competitors against each other. As they race through the obstacle course, fighting for the ball, Alita learns her foes will do anything to win, and that losers often don't live to talk about their defeat.

No está a la altura de su fama

En general, Alita es bastante floja. Un dibujo mediocre, una trama simplona, unos combates que se basan sobretodo en el excesivo (e irreal) poder de los personajes, y un mundo poco coherente. La verdad, creo que es una serie claramente sobrevalorada. Entretenida, pero nada más.

Un Angelo post-apocalittico

Considerarlo solo un fumetto (manga) è davvero riduttivo; è una storia narrata visualmente, piena di poesia, meraviglia, ma al tempo stesso orrore e delirio.

"Ho letto la traduzione italiana di questa serie fantastica dove la protagonista è questa ragazzina androide che affronta combattimenti all'ultimo sangue (e all'ultimo organo!!) contro nemici di ogni tipo e forma!!...splatter a gogò, atmosfera post nucleare e disegno sublime, un mix eccezionale....adesso c'è la serie "Last order" che non stò seguendo molto, aspetto di accumularne un pò"