Bearn o La sala de les nines

Les millors obres de la Literatura Catalana

Per

Editor: Edicions 62, S.A.

4.1

Language:Català | Number of Pàgines: 251 | Format: Mass Market Paperback | En altres llengües: (altres llengües) Spanish

Isbn-10: 8429716203 | Isbn-13: 9788429716207 | Data publicació:  | Edition 19

També disponible com: Hardcover

Category: Fiction & Literature

Do you like Bearn o La sala de les nines ?

Registra't gratis
Descripció del llibre
Llorenç Villalonga (1897-1980) és un dels novel.listes més importants de la literatura catalana moderna. Malgrat iniciar la seva producció literària abans de la guerra i escriure una novel.la de gran qualitat i que causà un fort impacte, Mort de dama (1931) -caricatura d'una classe social decadent però, també, de l'anomenada escola mallorquina-, la seva popularitat no s'inicià fins la dècada dels seixanta arran de la publicació d'una obra excepcional: Bearn o La sala de les nines (1961). Ha escrit, també, L'hereva de Donya Obdúlia (1964), L'àngel rebel (1961), que posteriorment esdevingué Flo de la Vigne (1974), Les fures (1967), El misantrop (1972), Desbarats (1965)... L'obra que presentem, Bearn o La sala de les nines, és la més important de l'autor, i Villalonga n'ha dit que es tracta del <<retrat, o si voleu el poema de Mallorca. D'una certa Mallorca, és clar: la meva>>. Segons Joaquim Molas, <<Bearn no es proposa sinó fer l'elegia d'una classe social en desintegració: l'aristocràcia rural>>.