Blankets

Publisher: Ediciones Astiberri, S.L.

4.3

Language:Español | Number of Pages: 600 | Format: Others | In other languages: (other languages) English , German , French , Italian , Catalan

Isbn-10: 8495825635 | Isbn-13: 9788495825636 | Publish date:

Also available as: Hardcover

Category: Comics & Graphic Novels , Family, Sex & Relationships , Fiction & Literature

Do you like Blankets ?

"En este libro, Craig Thompson se revela como uno de los jóvenes maestros del cómic: con una forma narrativa depuradísima nos transmite una historia personal con una fuerte descarga de dolor, descubrimiento, diversión, penitencia, convicción religiosa y su pérdida… con el consiguiente auto-rechazo. En este narración de una familia y de un primer amor, lo que no ha salido bien en la vida funciona perfectamente en el mundo del arte. El Sr. Thompson es astutamente modesto al dejarnos boquiabiertos con su combinación de habilidades. Su experta unión de palabras, dibujos y resonantes silencios conforman una forma trascendental de narración que te atrapa a medida que vas leyendo y que se prolonga cuando acabas. Es lo que yo llamo literatura."
-Jules Feiffer
Ganador del premio Pulitzer

Ho iniziato da qui ad esplorare il genere 'grafico': sono stupendi il tocco e la sensibilità di Thompson. Consigliatissimo. Avvolgente come un film.

Clarament, Craig Thompson és un mestre del seu medi. Ja havia llegit la meravella de Habibi, i em faltava Blankets, que el va catapultar a la fama. Ben merescuda la té, l'obra en qüestió és ...continue

Clarament, Craig Thompson és un mestre del seu medi. Ja havia llegit la meravella de Habibi, i em faltava Blankets, que el va catapultar a la fama. Ben merescuda la té, l'obra en qüestió és sublim.

En to autobiogràfic, Thompson ens explica les seves vivències d'infant i d'adolescent, la relació amb el seu germà, la seva fe cristiana i el seu primer amor. El realisme i el ritme són genials, no falten ni sobren paraules. La cruesa d'alguns moments és suficient i no pretén la compassió fàcil, però té una empatia profunda i seca. Es llegeix ràpid i està perfectament estructurada.

L'apartat gràfic, com de costum, és adient a l'obra, no tan detallat com en Habibi, però perfecte per la temàtica. L'estil de traç ample de l'autor és comunicatiu i fluid, cosa destacable en aquest tipus de traç. La milloria des d'"Adéu, Chunky Rice" és notòria tot i el diferent caliu de la narració. A més, els seus buits adquireixen més significat que moltes paraules.

En definitiva, l'obra estrella de Thompson, la més famosa, no la millor. Perfecta en la seva essència.

A l'autor li recomanaria: Treure alguna cosa nova, ens té esperant amb candeletes! El seguiré llegint.

Als lectors els recomano: No el coneixeu encara? No sé a què espereu... Jo em penso gastar els 35€ que valen Blankets i Habibi d'Astiberri, ho valen, i la traducció catalana és molt bona.

Difficile parlare di questo libro senza trovarci almeno un collegamento con la propria vita.

Conferma tutte le bellissime aspettative che mi ero creato, il che non è poco.

Neve e ricordi

Craig Thompson sa cosa sono i ricordi, conosce la differenza tra tristezza e malinconia. Sa quant'è bella la neve, e sa cosa succede quando si scioglie. Blankets va letto preparandosi bene. Perché è vero che è così bello da far male.

La chirurgia interiore.

I tratti del disegno sono precisi e mirati tanto quanto lo sono i solchi che imprimono nell'animo di chi li ammira. Thompson sa essere di una delicatezza calda, confortante, ma lo è con una brutalità selvaggia, perché sa che non c'è peccato nel far sanguinare un po' per riuscire ad estirpare quanto di brutto e doloroso ci rode dal di dentro. Una chirurgia salvifica e necessaria.