Blankets

By Craig Thompson

Like Blankets ?

"En este libro, Craig Thompson se revela como uno de los jóvenes maestros del cómic: con una forma narrativa depuradísima nos transmite una historia personal con una fuerte descarga de dolor, descubrimiento, diversión, penitencia, convicción religios Continue

"En este libro, Craig Thompson se revela como uno de los jóvenes maestros del cómic: con una forma narrativa depuradísima nos transmite una historia personal con una fuerte descarga de dolor, descubrimiento, diversión, penitencia, convicción religiosa y su pérdida… con el consiguiente auto-rechazo. En este narración de una familia y de un primer amor, lo que no ha salido bien en la vida funciona perfectamente en el mundo del arte. El Sr. Thompson es astutamente modesto al dejarnos boquiabiertos con su combinación de habilidades. Su experta unión de palabras, dibujos y resonantes silencios conforman una forma trascendental de narración que te atrapa a medida que vas leyendo y que se prolonga cuando acabas. Es lo que yo llamo literatura."
-Jules Feiffer
Ganador del premio Pulitzer

Emozionante, poetico e bello da togliere il fiato.

Bloom82 said on Oct 16, 2014 | Add your feedback

Clarament, Craig Thompson és un mestre del seu medi. Ja havia llegit la meravella de Habibi, i em faltava Blankets, que el va catapultar a la fama. Ben merescuda la té, l'obra en qüestió és sublim.

En to autobiogràfic, Thompson ens explica les seves ...(continue)

En to autobiogràfic, Thompson ens explica les seves vivències d'infant i d'adolescent, la relació amb el seu germà, la seva fe cristiana i el seu primer amor. El realisme i el ritme són genials, no falten ni sobren paraules. La cruesa d'alguns moments és suficient i no pretén la compassió fàcil, però té una empatia profunda i seca. Es llegeix ràpid i està perfectament estructurada.

L'apartat gràfic, com de costum, és adient a l'obra, no tan detallat com en Habibi, però perfecte per la temàtica. L'estil de traç ample de l'autor és comunicatiu i fluid, cosa destacable en aquest tipus de traç. La milloria des d'"Adéu, Chunky Rice" és notòria tot i el diferent caliu de la narració. A més, els seus buits adquireixen més significat que moltes paraules.

En definitiva, l'obra estrella de Thompson, la més famosa, no la millor. Perfecta en la seva essència.

A l'autor li recomanaria: Treure alguna cosa nova, ens té esperant amb candeletes! El seguiré llegint.

Als lectors els recomano: No el coneixeu encara? No sé a què espereu... Jo em penso gastar els 35€ que valen Blankets i Habibi d'Astiberri, ho valen, i la traducció catalana és molt bona.

edelweiss Schnee said on Sep 8, 2014 | Add your feedback

Difficile parlare di questo libro senza trovarci almeno un collegamento con la propria vita.

Conferma tutte le bellissime aspettative che mi ero creato, il che non è poco.

Ggala said on Aug 5, 2014 | Add your feedback

Appassionante!

Bellissima storia narrata con bellissimi disegni!

]Gab(riele)[ said on Jul 4, 2014 | Add your feedback

Neve e ricordi

Craig Thompson sa cosa sono i ricordi, conosce la differenza tra tristezza e malinconia. Sa quant'è bella la neve, e sa cosa succede quando si scioglie.
    Blankets va letto preparandosi bene. Perché è vero che è così bello da far male.

Christian Cabizza said on Apr 5, 2014 | Add your feedback

Groups with this in collection