Blankets

Publisher: Top Shelf Productions

4.3

Language:English | Number of Pages: 592 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) German , French , Italian , Spanish , Catalan

Isbn-10: 1891830430 | Isbn-13: 9781891830433 | Publish date:

Also available as: School & Library Binding , Hardcover , Others

Category: Comics & Graphic Novels , Family, Sex & Relationships , Fiction & Literature

Do you like Blankets ?

At 592 pages, Blankets may well be the single largest graphic novel ever published without being serialized first. Wrapped in the landscape of a blustery Wisconsin winter, Blankets explores the sibling rivalry of two brothers growing up in the isolated country, and the budding romance of two coming-of-age lovers. A tale of security and discovery, of playfulness and tragedy, of a fall from grace and the origins of faith. A profound and utterly beautiful work from Craig Thompson. The New Printing corrects 3 small typos, widening the spine graphics, but otherwise is identical to the first printing.

Ho iniziato da qui ad esplorare il genere 'grafico': sono stupendi il tocco e la sensibilità di Thompson. Consigliatissimo. Avvolgente come un film.

Clarament, Craig Thompson és un mestre del seu medi. Ja havia llegit la meravella de Habibi, i em faltava Blankets, que el va catapultar a la fama. Ben merescuda la té, l'obra en qüestió és ...continue

Clarament, Craig Thompson és un mestre del seu medi. Ja havia llegit la meravella de Habibi, i em faltava Blankets, que el va catapultar a la fama. Ben merescuda la té, l'obra en qüestió és sublim.

En to autobiogràfic, Thompson ens explica les seves vivències d'infant i d'adolescent, la relació amb el seu germà, la seva fe cristiana i el seu primer amor. El realisme i el ritme són genials, no falten ni sobren paraules. La cruesa d'alguns moments és suficient i no pretén la compassió fàcil, però té una empatia profunda i seca. Es llegeix ràpid i està perfectament estructurada.

L'apartat gràfic, com de costum, és adient a l'obra, no tan detallat com en Habibi, però perfecte per la temàtica. L'estil de traç ample de l'autor és comunicatiu i fluid, cosa destacable en aquest tipus de traç. La milloria des d'"Adéu, Chunky Rice" és notòria tot i el diferent caliu de la narració. A més, els seus buits adquireixen més significat que moltes paraules.

En definitiva, l'obra estrella de Thompson, la més famosa, no la millor. Perfecta en la seva essència.

A l'autor li recomanaria: Treure alguna cosa nova, ens té esperant amb candeletes! El seguiré llegint.

Als lectors els recomano: No el coneixeu encara? No sé a què espereu... Jo em penso gastar els 35€ que valen Blankets i Habibi d'Astiberri, ho valen, i la traducció catalana és molt bona.

Difficile parlare di questo libro senza trovarci almeno un collegamento con la propria vita.

Conferma tutte le bellissime aspettative che mi ero creato, il che non è poco.

Neve e ricordi

Craig Thompson sa cosa sono i ricordi, conosce la differenza tra tristezza e malinconia. Sa quant'è bella la neve, e sa cosa succede quando si scioglie. Blankets va letto preparandosi bene. Perché è vero che è così bello da far male.

La chirurgia interiore.

I tratti del disegno sono precisi e mirati tanto quanto lo sono i solchi che imprimono nell'animo di chi li ammira. Thompson sa essere di una delicatezza calda, confortante, ma lo è con una brutalità selvaggia, perché sa che non c'è peccato nel far sanguinare un po' per riuscire ad estirpare quanto di brutto e doloroso ci rode dal di dentro. Una chirurgia salvifica e necessaria.