Elsas värld

By Sofi Fahrman

Like Elsas värld ?

Andra delen i Elsatrilogin är här! Elsas resa tar läsaren från Stockholms modekretsar till New Yorks hippaste nattklubbar och från Los Angeles kändisfester till det årliga luciafirandet i Åre.

Efter en fa Continue

Efter en fantastisk semester på Franska rivieran tillsammans med Hugo är Elsa tillbaka i Stockholm - med fler problem framför sig än någonsin. Som Bladets nya modeankare blir det första uppdraget att rapportera från New Yorks modevecka, vilket ju hade varit jättekul om Elsa bara inte hade haft problem med sitt visum ... Och Mikaela von Platzer på den konkurrerande kvällstidningen är henne ständigt hack i häl och tävlar om samma scoop! Till råga på allt har Elsa ingenstans att bo - hennes och Marias andrahandskontrakt är på väg att gå ut och Elsa har varken tillräckligt med pengar eller kontakter för att skaffa sig en egen lägenhet. Dessutom är Hugo fortfarande deprimerad efter Den Stora Katastrofen med den förra kollektionen. Det mesta skulle ju förstås ordna upp sig om Hugo bara kunde be henne flytta in hos honom ... Men självklart kommer Hugos häxa till mamma i vägen och ingenting blir riktigt som Elsa hade tänkt sig.

I Elsas värld möter vi på nytt Elsa och hennes entourage. Wingmannen Maria och pojkvännen Hugo samt ett gäng nya, spännande karaktärer, till exempel nattklubbschefen Jonas - kanske den nya mannen i Elsas liv? Vi följer med Elsa bakom kulisserna i modevärlden och på kvällstidningsredaktionen, och vi får ta del av hennes allra bästa modetips, resor och partykvällar.

Välkommen tillbaka till Elsas värld!

Loginor Sign Upto write a review

• Others 407 Pages
  • Publisher: Norstedts