Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

Excalibur

A Novel of Arthur

By Bernard Cornwell

(0)

| eBook | 9780141929743

Like Excalibur ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

A story of love, war, loyalty and betrayal, EXCALIBUR begins with the failure of Lancelot's rebellion and the ruin of Arthur's marriage to Guinevere. The Saxons, sensing the disunity of the Britons, seize the chance to destroy Arthur. The climax of t Continue

A story of love, war, loyalty and betrayal, EXCALIBUR begins with the failure of Lancelot's rebellion and the ruin of Arthur's marriage to Guinevere. The Saxons, sensing the disunity of the Britons, seize the chance to destroy Arthur. The climax of the war comes with the legendary triumph at Mount Badon, and Arthur`s great victory. But the promises he made then come back to haunt him after the years of peace and glory.

3 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Trovato abbandonato a Tintagel. Letto velocemente e riabbandonato in albergo.. piacevole..

    Is this helpful?

    ratratrat said on Jul 10, 2013 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Se ci fosse un personale premio "bancarella della casualità" lo assegnerei a questo libro e a tutta la sua saga. Comprai il primo libro di Excalibur sulle bancarelle dell'usato, un po' senza pensare. L'ho portato a casa e lasciato lì per mesi. Finchè ...(continue)

    Se ci fosse un personale premio "bancarella della casualità" lo assegnerei a questo libro e a tutta la sua saga. Comprai il primo libro di Excalibur sulle bancarelle dell'usato, un po' senza pensare. L'ho portato a casa e lasciato lì per mesi. Finchè un'estate ho deciso di iniziare a leggerlo. Pagina dopo pagina la storia prendeva vita, così come i personaggi. Interessante e ben scritto, un giusto ritmo di narrazione e descrizione. I riferimenti storici sono buoni, anche se, ovviamente è un romanzo di fantasia e non storico, evita di scadere nella classica storia di re Artù, Lancilotto e Ginevra che credo sia uno dei punti di forza di questa saga.
    Cinque libri da leggere assolutamente, non solo per gli amanti del genere ma anche semplicemente per i curiosi, proprio perchè il ritmo di lettura non annoia mai.

    Is this helpful?

    rEn said on Feb 19, 2011 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book