Create your own shelf sign up

Together we find better books

[−]
  • Search Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

Fairyland

By

Publisher: Eos

3.4
(18)

Language:English | Number of Pages: | Format: Mass Market Paperback | In other languages: (other languages) Italian

Isbn-10: 0380794292 | Isbn-13: 9780380794294 | Publish date: 

Also available as: Paperback , Hardcover , Others

Do you like Fairyland ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free
Book Description
The author of Eternal Light, Red Dust, and Pasquale's Angel, PAUL J. McAULEY has taken science fiction in dazzling new directions. With FAIRYLAND-- his most compelling, vividly imagined work to date he firmly establishes himself as one of today's major talents in the world of speculative fiction.

Before he met the brilliant, hypnotic child Milena, Alex Sharkey had never played with "dolls"--blue-skinned, gengineered lifeforms designed for work, amusement, or destruction. But the underground gene-hacker is seduced by a megalomaniacal little girl's dream of providing the soulless genetic constructs with free thought and a future-and he unwittingly unleashes a plague of madness on the world. Now there's a void in his life and memory that must be refilled, but it means pursuing the dangerous sentient species he helped sire from the ruins of a Magic Kingdom through a wasted Europe. It is Alex Sharkey's last chance and the last hope remaining for a once-dominant human race.

Sorting by
  • 2

    peccato
    La prima parte è, soprattutto nella parte biotech (e lo dice un biotecnologo), molto interessante. Purtroppo nel momento stesso in cui inizia la seconda parte è come iniziare un libro diverso che poco, anche per i personaggi introdotti, ha a che fare con la prima.
    Non saprò ma ...continue

    peccato
    La prima parte è, soprattutto nella parte biotech (e lo dice un biotecnologo), molto interessante. Purtroppo nel momento stesso in cui inizia la seconda parte è come iniziare un libro diverso che poco, anche per i personaggi introdotti, ha a che fare con la prima.
    Non saprò mai come va a finire. L'ho piantato li proprio per questa "distonia" letteraria

    said on 

  • 4

    Notevole

    Un libro che si inserisce nel filone del bio-cyberpunk, la componente biotecnologica in questo libro è molto importante e spesso McAuley (che se non ricordo male è un biologo) si fa un po' prendere la mano, comunque la lettura è molto godibile e soprattutto in questo libro tutti gli aspetti della ...continue

    Un libro che si inserisce nel filone del bio-cyberpunk, la componente biotecnologica in questo libro è molto importante e spesso McAuley (che se non ricordo male è un biologo) si fa un po' prendere la mano, comunque la lettura è molto godibile e soprattutto in questo libro tutti gli aspetti della trama vengono sviluppati, fattore positivo per la soddisfazione finale ma che reca un po' di appesantimento alla scorrevolezza della narrazione, il libro comunque merita moltissimo e lo consiglio a tutti gli amanti della fantascienza cyberpunk in cerca di qualcosa di diverso dal solito pastiche su cowboy della console e multinazionali

    said on