Freakonomics

O Lado Oculto e Inesperado de Tudo que nos Afeta

Por ,

Editor: Campus

4.1

Language: Português | Number of Páginas: 266 | Format: Paperback | Em outros idiomas: (outros idiomas) English , Chi traditional , Chi simplified , Spanish , German , French , Italian , Swedish , Dutch

Isbn-10: 8535215042 | Isbn-13: 9788535215045 | Data de publicação:  | Edition 1

Category: Business & Economics , Non-fiction , Social Science

Do you like Freakonomics ?

Registe-se gratuitamente
Descrição do livro

"Dona'm un algoritme i desxifraré el món"

Surt al mercat el 2005, convertint-se en tot un bestseller i associat a un blog de gran embergadura, els seus autors Steven D.Levitt (prestigios economista de Harvard) i Stephen J. Dubner (periodista New York Times) sembla s'han associat de cara l'èxit. Levitt intenta comprendre perquè els traficants de crack segueixen vivint amb les seves mares o perquè cau la criminalitat als anys noranta, aclara perquè és més perillosa una piscina que una pistola o què tenen en comú un mestre d'escola i un lluitador de sumo... Totes aquestes preguntes la resposta de les quals prove de l'economia.
    Levitt apareix amb una mirada aventurera, ell sap que els mestres, criminals, experts, publicistes, esportistes i polítics poden mentir, però les xifres mai menteixen.
    Per exemple, un bon algoritme amb les dades adequades ha permès trobar a Levitt i altres economistes que quan els índexs de natalitat baixen, els metges realitzen més cesàrees o que quan els agents immobiliaris venen les seves pròpies cases les deixen en el mercat de mitja deu dies més que la resta obtenint per elles un 3% adicional.
    Lectura ràpida, interessant i molt sorprenent.

dito em

最近關注政治哲學,對媒體和網路上隨處可見自以為是的自由主義論調愈來愈不以為然。Freakonomics 是一本行為經濟學的絕佳入門,其中絕妙的脈絡解讀與統計分析,讓我對公共論述和社會研究的可能又多了那麼一絲期待。

值得看看的一本好書

跳脫學術的框架,用很多有意思的角度去觀察一個事件,一個現象。
    問題的答案不只有一個,取決於你的切入角度為何。
    很能激發我的想像力:)

dito em

推荐序說作者為經濟學界的超新星,但我不懂經濟學,不曉得這到底是經濟學的運用還是統計學的運用。但看完之後令人想去摸本經濟學課本讀讀,看讀完之後能不能像作者般將經濟學模型使用的瀟灑自如,這就是後話了

dito em

很有趣的一本經濟書, 眼見未必為真, 直接的因果也未必如表面簡單, 專家不過是一個形象...很有黑天鵝的意味.

前半本蠻好看的, 結尾卻有點流於草率...

因為很少看這種書所以感到滿有趣的。

頗有意思的....科普嗎....(???)
    雖然怎麼看都不是科普但有點不知道該如何形容本書,就是統計學+經濟學+社會學的深入淺出理論著作這樣。
    因為很少看這種書所以感到滿有趣的。

天才的特色就是他們的思考邏輯很跳躍,而且轉得很快。從乍看風馬牛不相及的美國墮胎令跳到犯罪人數減少,雖然異想天開但說服力頗強。提出了許多有趣的社會現象,像是教師作弊,還有房仲賣屋傾向,以及毒販的企業化經營導向wwwww算是從以前未曾揣想過的角度去看世界吧

許多事情換個角度來看就會有不一樣的看法,社會本身就是一種很莫名其妙的精巧結構,如果放開眼界去看,就能得到跟他人不一樣的啟示。不過看本書有個疑問,就是總覺得裏頭的論點都非常結果導向,應該說作者根本就是開金手指先看到答案,在找些數據來整合統計證明這樣。沒錯,許多研究都是這樣誕生的,但我的疑慮是既然你都知道結果了,找來的證據當然也會都是從能論證結果的方向來找吧....實際上我覺得應該還有更多細節或角度可以再討論。但想想這本書本來就是寫給一般老百姓(?)看的,或許也有不少刪減或省略的部分沒提吧?可能我的疑問在論文原著裡就解決了也不一定,說來說去這只是我的一點小牢騷而已啦,這本書還是滿有趣的