Head First Iphone Development

A Learner's Guide to Creating Objective-C Applications for the Iphone

By

Publisher: Oreilly and Associates Inc

4.0
(7)

Language: English | Number of Pages: 504 | Format: Paperback

Isbn-10: 0596803540 | Isbn-13: 9780596803544 | Publish date: 

Category: Computer & Technology

Do you like Head First Iphone Development ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free
Book Description
... sort of It's been great having you here! We're sad to see you leave, but
there's nothing like taking what you've just learned and putting it to use. ...
Sorting by
  • 4

    Priorità diverse sul lavoro mi hanno costretto ad abbandonare la lettura (e soprattutto la sperimentazione) di questo libro, ma sono riuscito a leggerne circa 300 pagine e l'idea che mi sono fatto è c ...continue

    Priorità diverse sul lavoro mi hanno costretto ad abbandonare la lettura (e soprattutto la sperimentazione) di questo libro, ma sono riuscito a leggerne circa 300 pagine e l'idea che mi sono fatto è che sia realizzato molto bene.

    Come gli altri libri della serie Head First, accompagna il lettore inesperto con uno stile mai pesante, corredato di vignette, "giochi" per mantenere l'attenzione e aiutare il ragionamento e spiegazioni a volte anche troppo dettagliate.

    Solo una volta mi è capitato di leggere una frase e di non capire di cosa stesse parlando, per poi trovarla spiegata 2-3 pagine dopo.

    Conto di riprenderlo alla prima occasione per finirlo, e lo consiglio a tutti quelli che si vogliono avvicinare alla programmazione su iPhone (ma bisogna conoscere almeno un po' di C e e di programmazione in generale e, possibilmente, qualcosina anche di Objective-C)

    said on 

  • 4

    A good introduction

    As the other HF book series this one is very good introducing the iPhone platform. It gives an eagle-eye over the whole platform and the Apple approval process by the way. Clear and clean explanations ...continue

    As the other HF book series this one is very good introducing the iPhone platform. It gives an eagle-eye over the whole platform and the Apple approval process by the way. Clear and clean explanations and the visual style used throughout the book makes this one probably one of the bests in its category.

    said on