Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

Heart of Darkness

By Joseph Conrad

(17)

| Paperback | 9780140274226

Like Heart of Darkness ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

Passing the time while he and his shipmates wait for the tide to turn, Marlow, a seaman, tells of his journey up the Congo; a journey in search of ivory, wealth and power. His tale is dominated by the distant but fascinating figure of Kurtz; worshipp Continue

Passing the time while he and his shipmates wait for the tide to turn, Marlow, a seaman, tells of his journey up the Congo; a journey in search of ivory, wealth and power. His tale is dominated by the distant but fascinating figure of Kurtz; worshipped and feared by invaders and natives alike, he is a paradox - beloved, messianic, yet bizarre and dangerous. Marlow comes to be obsessed by Kurtz, and is drawn inexorably toward him and his terrible fate ...Conrad's story takes us not just into the heart of colonial Africa, but into the darkness of the human soul.

737 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Forse mi aspettavo troppo...

    Non è riuscito a catturare la mia attenzione. Sinceramente non ho trovato niente di entusiasmante in questa storia noiosa e povera di contenuti. Deludente.

    Is this helpful?

    Alice Plessi said on Jul 29, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Comprato a inizio anni Duemila, lasciato lì, riletto anni dopo in versione ebook, comprata perché di questo mi ero dimenticato.

    Is this helpful?

    elle_effe said on Jul 20, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Cuore di Tenebra, Joseph Conrad

    Definirlo capolavoro è francamente eccessivo. Mi aspettavo di più, ma lo ritengo un libro degno.
    Condanna del colonialismo europeo e della sua malvagità in quella ricerca del potere e della ricchezza nel cuore di tenebra dell'Africa equatoriale. In r ...(continue)

    Definirlo capolavoro è francamente eccessivo. Mi aspettavo di più, ma lo ritengo un libro degno.
    Condanna del colonialismo europeo e della sua malvagità in quella ricerca del potere e della ricchezza nel cuore di tenebra dell'Africa equatoriale. In realtà, il cuore di tenebra sta nell'uomo che insegue questi futili obiettivi e che si autocostringe a vivere compiendo atti che lui stesso scorge come "orribili".Kurtz con il suo orrore, prima della morte nel battello sulla via del ritorno, rappresenta la consapevolezza di una vita spesa coltivando la miseria spirituale.
    Marlow ne viene a conoscenza ma nega l'insegnamento appreso quando non trova le parole per spiegare alla ragazza di Kurtz "vedova affranta" che l'uomo che tanto ha amato non sarebbe propriamente un modello di virtù.

    Is this helpful?

    Damiano Franco said on Jul 16, 2014 | 1 feedback

  • 1 person finds this helpful

    bello bellissimo felicità. molto complesso, forse più di quanto possa avere capito. strano, la sensazione di non aver colto appieno il "cuore" del messaggio è forte non mi irrita più di tanto....forse anzi, è meglio così

    Is this helpful?

    peppermint patty said on Jul 15, 2014 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book

Groups with this in collection