Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

Hidden Warrior

By Lynn Flewelling

(13)

| Paperback | 9780007113101

Like Hidden Warrior ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

The second volume of a thrilling fantasy adventure trilogy filled with necromancy and bone-chilling magic from the bestselling US author of the Nightrunner series. The line of Skala's ruling queens was established in accordance with prophecy. But no Continue

The second volume of a thrilling fantasy adventure trilogy filled with necromancy and bone-chilling magic from the bestselling US author of the Nightrunner series. The line of Skala's ruling queens was established in accordance with prophecy. But now King Erius reigns, and he is ruthless in his determination to rid of Skala of any threat to his grip on power. As the only living child of Erius's dead sister, Prince Tobin is second in line to the throne. But he is not what he seems. To protect him from the paranoid assassinations ordered by his uncle, Tobin's identity was disguised shortly after birth. But now, with the onset of puberty, Tobin has discovered his true self -- she is the rightful heir to the throne. At court, Tobin and his loyal squire Ki form part of Crown Prince Korin's inner circle. Tobin is forced to live a lie, deceiving not only his potential enemies but also his closest friends. But soon the time will come when Skala will have need of her true Queen. And as plague ravages the land, ancient enemies threaten war and the wizards who have traditionally protected Skala are mercilessly persecuted, it seems that day may be drawing near.
Tobin must be ready to reveal her true identity and serve her country, whatever the personal cost.

2 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Se non avessi già usato la parola CAPOLAVORO per le opere di questa autrice, la dovrei immediatamente adoperare ora. Anche questo romanzo riesce a far stare male il lettore in ansia per gli sviluppi della vicenda, a far soffrire per i destino dei per ...(continue)

    Se non avessi già usato la parola CAPOLAVORO per le opere di questa autrice, la dovrei immediatamente adoperare ora. Anche questo romanzo riesce a far stare male il lettore in ansia per gli sviluppi della vicenda, a far soffrire per i destino dei personaggi... Come dice la mia amica Antonella, Lynn Flewelling è una donna senza pietà e ho accusato le sofferenze dei personaggi come colpi al mio cuore. Il romanzo in generale è scritto in maniera ineccepibile, vari personaggi si meritano una menzione d'onore nell'olimpo del genere e non vi è nemmeno una pagina di troppo. Un capolavoro, come vi dicevo prima

    Is this helpful?

    Horner Dees said on Jun 26, 2010 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    *** This comment contains spoilers! ***

    Secondo della serie ...

    Il libro si apre dove "The bone doll's twin" si è chiuso: il/la nostro/nostra Tobin ha appena scoperto cosa si cela dietro i misteri che da sempre attanagliano la sua vita: il suo corpo immaturo, in realtà, è quello di una donna, mascherato da una ma ...(continue)

    Il libro si apre dove "The bone doll's twin" si è chiuso: il/la nostro/nostra Tobin ha appena scoperto cosa si cela dietro i misteri che da sempre attanagliano la sua vita: il suo corpo immaturo, in realtà, è quello di una donna, mascherato da una magia al contempo crudele e necessaria.
    In questo secondo libro Tobin non dovrà solo lottare in ogni modo per nascondere il proprio segreto al re, suo zio, che potrebbe ucciderla per questo; e nascondere ai propri amici, e allo stesso compagno Ki, colui per il quale il cuore della ragazza comincia a battere, il suo vero volto.
    Prima di tutto, la sua battaglia sarà contro se stessa e contro quella natura così terrificante ma anche fascinosa che farà sempre più spesso capolino nella sua vita.
    Ed infine, ineluttabile e drammatico, arriverà il momento della rivendicazione del trono ...

    Is this helpful?

    AngieLibreria said on Jul 5, 2008 | Add your feedback

Book Details

  • Rating:
    (13)
    • 5 stars
    • 4 stars
  • English Books
  • Paperback 576 Pages
  • ISBN-10: 0007113102
  • ISBN-13: 9780007113101
  • Publisher: HarperCollins Publishers
  • Publish date: 2003-07-07
  • Dimensions: 0 mm x 715 mm x 1,147 mm
  • Also available as: Mass Market Paperback , eBook
Improve_data of this book