How to Be Good

By Clare Higgins,Nick Hornby

| Audio CD | 9780754055358

Like How to Be Good ?

Katie Carr is a good person. She recycles. She's against racism. She's a good doctor, a good mom, a good wife....well, maybe not that last one, considering she's having an affair and has just requested a divorce via cell phone. But who could blame he Continue

Katie Carr is a good person. She recycles. She's against racism. She's a good doctor, a good mom, a good wife....well, maybe not that last one, considering she's having an affair and has just requested a divorce via cell phone. But who could blame her? For years her husband's been selfish, sarcastic, and underemployed, writing the "Angriest Man in Holloway" column for their local paper.

But now David's changed. He's become a good person, too-really good. He's found a spiritual leader. He has become kind, soft-spoken, and earnest. He's even got a homeless kid set up in the spare room. Katie isn't sure if this is a deeply-felt conversion, a brain tumor-or David's most brilliantly vicious manipulation yet. Because she's finding it more and more difficult to live with David-and with herself.

"Hornby pulls off the seemingly impossible: He tackles marriage and the nature of benevolence from a woman's point of view without sacrificing his impish charm." (New York)

Hornby è sempre un piacere. E questo libro offre molti spunti di riflessione.
    Forse un po' troppi?

Margot said on Aug 12, 2014 | Add your feedback

Il primo libro che mi ha fatto scoprire Nick Hornby. Di un umorismo sagace ed irresistibile. Ha una grandissima capacià di raccontare i rapporti moderni. Leggerlo in lingua originale forse fa perdere qualcosa ma fa imparare l'inglese moderno.

Linda T said on Jul 13, 2014 | Add your feedback

PREMIO DELLA BATTAGLIA NAVALE LETTERARIA -GRAZIE SERY-AMENTE-!!!!-

Minnie33 said on May 9, 2014 | Add your feedback

Katie è una donna perbene abituata a comportarsi sempre nel modo giusto e pronta ad aiutare gli altri mentre il marito David è un uomo arrabbiato e cinico che per lavoro scrive articoli offensivi sul giornale.
    Quando lei decide di lasciarlo cambia tu ...(continue)

Quando lei decide di lasciarlo cambia tutto perché lui non reagisce affatto come si aspettava e Katie perde tutte le sue certezze, trovandosi a rivalutare le sue concezioni di buono e cattivo.

La storia è interessante e permette di riflettere molto, ma lo stile è confusionario e prolisso (anche se non so quanto dipenda dall'autore e quanto dalla traduzione italiana).
    Nel complesso si tratta di un libro diverso dal solito e a tratti molto divertente, anche se a lungo andare la noia prende il sopravvento e per me è stato difficile arivare alla fine.

Domande Irrisolte said on Apr 29, 2014 | Add your feedback

Hornby è una donna?

Leggendo ho pensato che solo una donna può descrivere e interpretare così bene i pensieri più intimi di una donna, pur nel paradosso del racconto.

peoginger said on Apr 25, 2014 | Add your feedback