How to Survive a Horror Movie

All the Skills to Dodge the Kills

Publisher: Quirk Books

3.5

Language:English | Number of Pages: 176 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Spanish

Isbn-10: 1594741794 | Isbn-13: 9781594741791 | Publish date:

Preface Wes Craven

Also available as: eBook

Category: Crime , Humor , Science Fiction & Fantasy

Do you like How to Survive a Horror Movie ?

Every month or so, a new horror movie hits #1 at the box office no wonder there are dozens of new fright films slated for release in 2007. But if you find yourself trapped in one of these movies, there's no need to be afraid. How to Survive a Horror Movie teaches readers how to cope with every kind of horror movie obstacle, from ax-wielding psychopaths to haunted Japanese VHS tapes. Chapters include:
How to Survive a Night of Babysitting
How to Convince the Skeptical Local Sheriff
How to Perform an Exorcism
How to Tell If You've Been Dead Since the Beginning of the Movie
How to Vanquish a Murderous Doll

Full of illustrated instructions on avoiding ghosts, serial killers, haunted cars, murderous pets, telekinetic prom queens, and countless other hazards, How to Survive a Horror Movie is essential reading for movie buffs of all ages!

La editorial Alba publica, bajo su colección Freak, un ensayo del autor de "Orgullo, prejuicio y zombies" sobre el cine de terror. Parte de la base de que el lector se ha convertido en el protagonista de una de estas películas de género. De esta original forma y con mucho humor da un buen repaso a este género cinematográfico, dando claves de como sobrevivir a una película de terror.
    El libro tiene un prólogo de Wes Craven y se nota que el escritor se ha inspirado en la saga "Scream" para idear este ensayo. Cuenta con unas ilustraciones de Nathan Fox , que le dan un toque freak a lo que va narrando. El éxito del libro reside en que da un gran repaso a un género, que se nota que ama, de una forma muy divertida, riéndose de tópicos y situaciones inverosímiles y no tomándose muy en serio. Disfrutando en todo momento de lo que este tipo de películas ofrece. Tanto lo bueno como lo malo. Al final viene una filmografía con unas anotaciones que no tienen desperdicio.
    Una lectura muy gamberra que te dejará con una sonrisa de oreja a oreja. Hacía tiempo que no me reía tanto!

Un listado de todos los clichés de las películas de terror divertidisimo, con una presentación impecable y unas ilustraciones muy curradas. La traducción tiene algún punto muy bueno.

Habiendo leído este, mis ganas de echarle el guante a "Orgullo y prejuicio y zombis" van en aumento.