Juliet, Naked

Publisher: Penguin Books Ltd

3.6

Language:English | Number of Pages: 256 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Italian , German , Swedish , Spanish , Catalan , Portuguese , Czech , French

Isbn-10: 0141020644 | Isbn-13: 9780141020648 | Publish date:

Also available as: Hardcover , eBook , Softcover and Stapled , Others

Category: Family, Sex & Relationships , Fiction & Literature , Music

Do you like Juliet, Naked ?

"Juliet, Naked" is bestselling author Nick Hornby's moving, funny account of life's second chances. Annie's put fifteen years into safe, slightly obsessive Duncan, and now she's like her money back, please. It's time to move on. But she lives in Gooleness, the north's answer to a question nobody asked. Is she really going to find real, proper, fell-it-deep-down-in-your-boots love on a damp and windy seafront? Or perhaps she should follow her heart and pursue Tucker, the reclusive American rock star, who keeps emailing her his smart advice. But between Annie and her second chance lie a few obstacles. There's Malcolm, the world's most judgemental therapist, and Barnesy, the north's most extrovert dancer. There's what men and women will do and won't do for love. And, of course, there's Tucker...Hilarious and tender, this bestselling novel will move you in ways both profound and surprising. It's Nick Hornby at his brilliant best. If you like David Nicholls, David Sedaris and Jonathan Coe you will love this book. "Hornby's best novel to date". ("Spectator"). "Sharply funny, touching". ("Daily Telegraph"). "Pitch-perfect". ("Observer").
Nick Hornby has captivated readers and achieved wide critical acclaim for his comic, well-observed novels "About a Boy", "How to be Good", "A Long Way Down" (shortlisted for the Whitbread Award), "Slam" and "High Fidelity". His three works of non-fiction, "31 Songs" (shortlisted for the National Book Critics Circle Award), "Fever Pitch" (winner of the William Hill Sports Book of the Year Award) and "The Complete Polysyllabic Spree" are also available from Penguin.

Questo autore non mi delude mai. E' un libro molto umano, in cui è possibile riconoscersi sia nelle passioni che nelle debolezze dei protagonisti. Ovviamente sempre con quella nota di humor e di ironia che nella vita serve sempre...

I personaggi come al solito strappano un sorriso, il libro si legge facilmente e con piacere, ma la storia non riesce ad emozionarmi come speravo e come Hornby riusciva a fare con i suoi primi libri.

Nobody was so big a loser that he didn't even have a story about losing

It could be a story about anyone doing nothing but living... still extremely interesting.
    I loved the writing style: ironic, not pretentious, contemporary.

True, there will be better books but as Annie would say:
    ' It's not about better, Tucker. You speak to him. For him. He co ...continue

I loved the writing style: ironic, not pretentious, contemporary.

True, there will be better books but as Annie would say:
    ' It's not about better, Tucker. You speak to him. For him. He connects. You plug right into a very complicated-looking socket in his back. I don't know why, but you do."

Stava per osare, ma poi non ce l’ha fatta neanche stavolta

Ho letto quasi tutti i libri di Nick Hornby. Lo trovo per certi versi geniale. È capace di prendere dei personaggi (quasi) normali in ambientazioni comuni e tirarne fuori delle storie che non avresti ma in alcun modo pensato. La sua è una fantasia che si muove fuori dagli schemi. Le situazioni che racconta sono inusuali ma plausibili. I suoi personaggi sono vivi nella nostra mente. E tutti ci fanno ridere, talvolta fino alle lacrime, per le cose fanno o che dicono.
    Anche in questo “Juliet, Naked” Hornby tira fuori il meglio di sé. Racconta la storia di una rockstar dimenticata e della compagna di uno dei suoi pochi inossidabili fan (che rasenta l’ossessione). Due personaggi lontanissimi, non solo geograficamente, che grazie a internet entrano in contatto.
    Il personaggio dell’ex rocker Tucker è così ben costruito, con tanto di pagina di Wikipedia, che ti viene quasi il dubbio che sia esistito davvero un musicista famoso con quel nome negli anni ’80. Nonostante l’assurdità oggettiva della storia, dovuta a un eccesso di eventi e personaggi inusuali, la sospensione dell’incredulità è totale.
    Eppure anche questo romanzo di Hornby, come quasi tutti, sembra perdersi nel finale. Dopo aver ecceduto senza farsi tanti scrupoli per tutto il libro, non riesce a osare nel chiuderlo. Diversamente da altri romanzi in cui è caduto in una conclusione buonista, dove i personaggi tornano alla normalità, dopo la follia della storia, qui l’autore si lascia andare a un finale aperto. Questo di per sé non sarebbe affatto male. Io adoro i finali aperti, il problema di questo è che però Hornby non prova neppure a dare una vera indicazione della direzione verso cui, verosimilmente, la situazione si evolverà. Eccetto forse ancora una volta la conclusione scontata, da nulla di fatto. E mi sorge di nuovo il dubbio che si ripresenta ogni volta: non sarà forse che l’autore non sapeva proprio come finirla questa storia?

[non scherziamo]

Non è così che funziona.
    Non è che uno si sciroppa tutta la storia e alla fine scopre che, a causa di una traduzione imprecisa, una delle cose migliori di un libro non particolarmente entusiasmante va completamente persa.

(certo se non lo sapete non ve ne accorgete neanche e restate ...continue

Non è così che funziona.

(certo se non lo sapete non ve ne accorgete neanche e restate dell'idea che bah, uhm, bah. Bah)

Deja un sabor algo irregular. Al contrario que otros de sus libros, a éste cuesta arrancarle interés, y eso que a medida que avanza remonta para acabar de un modo bien definido. Desde luego, Hornby no alcanza su máximo nivel, pero se atisba que el autor al menos trata de exigirse y arriesga un poco más. Aunque este pensamiento ya forme parte del esoterismo.

Hornby Desnudo

Vuelve el autor de Alta Fidelidad con su narrativa muy reconocible que es lo que lo hace tan atractivo. No llega al sumum de aquella pero la novela se devora, con ese humor agridulce tan típico de Hornby. La temática musical siempre lo hace irresistible.