• Sök Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

Kärlek är ett blandband

livet låt för låt

Förlag: Månpocket

3.0

Language:Svenska | Number of Pages: 220 | Format: Others

Isbn-10: 9172321237 | Isbn-13: 9789172321236 | Publish date:

Även tillgänglig som: Library Binding

Do you like Kärlek är ett blandband ?

Bokbeskrivning

Beskrivande text

"En innerlig och drabbande bok om att leva och överleva och musiken längs vägen." Expressen
"... en bok som Nick Hornby kunnat skriva när han var som bäst." Sydsvenskan

Rob var en typisk ung musikjournalist och han trodde aldrig att han skulle vara gift vid tjugofem års ålder. Han trodde definitivt inte att han skulle vara änkling fem år senare. När hans livs kärlek, Renée, plötsligt dör lämnas Rob ensam med sina minnen och en samling blandband - soundtracket till deras liv.

Kärlek är ett blandband är en berättelse om livsbejakande förälskelse och avgrundsdjup saknad. I tjugotvå kapitel, med utgångspunkt i tjugotvå olika blandband, berättar Rob om kärleken, saknaden och om musiken som förenade honom och Renée.

"I mina ögon är Kärlek är ett blandband - livet låt för låt en finare sorgesång än Joan Didions hyllade Ett år av magiskt tänkande." Arbetarbladet

"Kärlek är ett blandband är en lysande idé ... Det är en lysande berättelse om en oväntad kärlek och en kärleksförklaring till en mycket speciell tjej." Södermanlands Nyheter

"... en varm och charmig bok om en stor och obegriplig sorg ... mellan Nick Hornbys High Fidelity och Joan Didions mästerliga dödsruna Ett år av magiskt tänkande." Aftonbladet

Rob Sheffield är musikjournalist med lång erfarenhet från bland annat Rolling Stone och MTV. Han är bosatt i Brooklyn, New York.