Kapteeni Nemo

By Jules Verne

Like Kapteeni Nemo ?

Pariisin Museon tutkija Aronnax, tämän uskollinen palvelija Neuvokas ja kanadalainen Ned Land lähtevät selvittämään eri puolilla maapalloa suurta pelkoa herättäneen merihirviön arvoitusta. Monen kuukauden etsinnän jälkeen retkikunta löytää sukellusla Continue

Pariisin Museon tutkija Aronnax, tämän uskollinen palvelija Neuvokas ja kanadalainen Ned Land lähtevät selvittämään eri puolilla maapalloa suurta pelkoa herättäneen merihirviön arvoitusta. Monen kuukauden etsinnän jälkeen retkikunta löytää sukelluslaivaksi osoittautuvan laitteen jäljille, mutta joutuu samalla sen vangiksi. Outoa Nautilus-alusta johtaa salaperäinen kapteeni Nemo. Alkaa pitkä vankeuden aika ja matka jännittävän merenalaisen maailman ympäri. Visionäärinen Jules Verne kuljettaa lukijaansa meren syvyyksissä kiehtovien henkilöhahmojensa opastuksella. Tässä teoksessa pääosassa on kuitenkin itse meri rikkauksineen ja kadonneine kaupunkeineen.

Ranskankielinen alkuperäisteos Vingt mille lieues sous la mer julkaistiin Pariisissa 1870. Suomessa ennen julkaisematon versio upeana käännöksenä.

Loginor Sign Upto write a review