Kapteeni Nemo

By Jules Verne

Like Kapteeni Nemo ?

Pariisin Museon tutkija Aronnax, tämän uskollinen palvelija Neuvokas ja kanadalainen Ned Land lähtevät selvittämään eri puolilla maapalloa suurta pelkoa herättäneen merihirviön arvoitusta. Monen kuukauden etsinnän jälkeen retkikunta löytää sukellusla Continue

Pariisin Museon tutkija Aronnax, tämän uskollinen palvelija Neuvokas ja kanadalainen Ned Land lähtevät selvittämään eri puolilla maapalloa suurta pelkoa herättäneen merihirviön arvoitusta. Monen kuukauden etsinnän jälkeen retkikunta löytää sukelluslaivaksi osoittautuvan laitteen jäljille, mutta joutuu samalla sen vangiksi. Outoa Nautilus-alusta johtaa salaperäinen kapteeni Nemo. Alkaa pitkä vankeuden aika ja matka jännittävän merenalaisen maailman ympäri. Visionäärinen Jules Verne kuljettaa lukijaansa meren syvyyksissä kiehtovien henkilöhahmojensa opastuksella. Tässä teoksessa pääosassa on kuitenkin itse meri rikkauksineen ja kadonneine kaupunkeineen.

Ranskankielinen alkuperäisteos Vingt mille lieues sous la mer julkaistiin Pariisissa 1870. Suomessa ennen julkaisematon versio upeana käännöksenä.

SCIENTIFICO

Mi è sembrato il più "scientifico" dei tre letti finora.Tutti gli elenchi di specie e classi ittiche mi hanno "distratto" dalla storia vera e propria. L'impressione e comunque positiva, e la storia si riprende nel finale.

Penelope48 said on Jul 20, 2014 | Add your feedback

Il Nautilus, misterioso e leggendario come il suo Capitano Nemo, affascina fino all'ultima pagina.

CaRoL said on Jun 27, 2014 | Add your feedback

“Perciò alla domanda posta dall' Ecclesiaste: 'Chi mai ha potuto scandagliare le profondità dell' abisso?', due uomini tra tutti hanno ora il diritto di rispondere: il capitano Nemo ed io.”

Bibiz said on May 13, 2014 | Add your feedback

Letto, ma non mi ha lasciato nulla. Non lo reputo di avventura in quanto è stato abbastanza piatto il tutto... lui che guarda fuori e si mette a descrivere ogni dannato pesce che incontra. Per gli anni in cui è stato scritto deve essere stato un capolavoro, ma al giorno d'oggi troppe descrizioni e poche azioni per essere considerato un libro di avventura (secondo me).

Ilaria :D said on May 9, 2014 | Add your feedback