Komt een vrouw bij de dokter

Uitgever: Podium

4.3

Language:Nederlands | Number of Pages: 316 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Norwegian

Isbn-10: 9057591669 | Isbn-13: 9789057591662 | Publish date:

Also available as: Others

Do you like Komt een vrouw bij de dokter ?

Winnaar NS Publieksprijs 2006!
Stijn en Carmen behoren tot de hip, healthy and wealthy. Ze hebben beiden een eigen bedrijf en zijn de trotse ouders van de eenjarige Luna. Aan geld en vrienden geen gebrek. Ze leven als God in Amsterdam. Totdat bij de mooie en optimistische Carmen borstkanker wordt geconstateerd. Op slag verandert hun wereld in een rollercoaster-rit langs artsen en ziekenhuizen. De hedonistische Stijn gaat trouw mee naar Carmens chemokuren en bestralingen, maar stort zich 's avonds in het nachtleven en op de vrouwen van Amsterdam, Miami en Breda.
Komt een vrouw bij de dokter is het schaamteloze verslag van een man die in de bloei van zijn leven de terminale ziekte van zijn vrouw beleeft. Rauw, ontroerend, en steeds met humor. Een stijl die net als de diagnose als een mokerslag aankomt.
Komt een vrouw bij de dokter laat zien hoe je óók ziek kunt zijn. Tegelijkertijd is het een ode aan de liefde.
Raymond van de Klundert (1964), kortweg Kluun, verloor zijn vrouw op 36-jarige leeftijd aan kanker. Hij gaf zich een halfjaar over aan het nachtleven van Amsterdam en Ibiza, verkocht vervolgens zijn bedrijf en vertrok met dochter Eva (3) naar Australië.
Tegenwoordig woont Kluun samen met vriendin en dochter en werkt aan het vervolg op Komt een vrouw bij de dokter.