La Bogeria

3.2

Language:Español | Number of Pages: 157 | Format: Others | In other languages: (other languages) Catalan

Isbn-10: 8482875965 | Isbn-13: 9788482875965 | Publish date:

Do you like La Bogeria ?

Un clásico de la literatura catalana de tipo naturalista, que describe el proceso de enloquecimiento de un hombre.

El autor plantea una problemática de análisis psicológico y moral de la sociedad del siglo XVIII, los protagonistas debaten si la enfermedad la ha heredado o la ha adquirido en función de circunstancias adversas. (determinismo social o biológico).

A mí no me gustó especialmente

Amb regust psiquiàtric

Aquest és un d'aquells llibres en què no et pots arriscar a recomanar si no s'està avesat als clàssics, i a una mínima contextualització literària en què fou escrita (1898). És una novel·la breu basada en un fet real que l'autor va viure de prop; i on s'hi estudia el procés d'alienació mental d'un personatge idealista i romàntic. Jo personalment el trobo força bo i interessant, i el valoraria amb cinc estrelles però no a l'extrem de l'expressió "M'encanta", que etiqueta anobii. Tot i així, d'Oller, per ara em quedo amb "L'escanyapobres".