• Sök Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

Lilla stjärna

Förlag: Ordfront förlag

Language:Svenska | Number of Pages: 445 | Format: Paperback | På andra språk: (andra språk) English , German

Isbn-10: 9170375860 | Isbn-13: 9789170375866 | Publish date:

Även tillgänglig som: Hardcover , Audio CD

Category: Fiction & Literature , Horror , Mystery & Thrillers

Do you like Lilla stjärna ?

Bokbeskrivning
Två flickor växer upp på olika håll i Sverige, med mycket olika förutsättningar. Den ena hittas övergiven i skogen och växer upp gömd i en källare. Hon har en enastående förmåga: hon kan sjunga helt rent, och härma all musik hon hör. Den andra har inga sådana förmågor, är inte speciell på något sätt. Hon är precis som alla andra - möjligen lite fulare, lite tjockare, lite konstigare.
Det dröjer fjorton år innan de två flickorna möts. Tillsammans sätter de igång en serie händelser som leder fram till Allsång och kaos.
  • *** This comment contains spoilers! ***

Når inte riktigt upp på toppnivå

Johan har ett fantastiskt sätt att skriva. Det är enkel prosa och han bygger upp personligheterna från grunden i sina böcker. De är en fröjd att läsa.Den stora styrkan med denna bok tycker jag är just att det han skriver om faktiskt kan hända på riktigt och hans sätt att föra fram personerna till det som sedan händer som upplösning. Bildning av "tonårsgrupper" med en stark individ och hur de andra följer efter osv. Men själva idén och händelserna tycker jag är lite för färgstarka och behöver kanske inte vara så "udda". Jag har läst två andra av honom, låt den rätta komma in och hantering av odöda och bägge upplever jag som bättre ur den synpunkten, med låt den räta komma in som en riktig höjdare. Men denna är fullt läsvärd.

sagt den