Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

Logicomix

By Christos H. Papadimitriou, Apostolos Doxiadis, Paola Eusebio (Translator), Alecos Papadatos (Illustrator), Annie Di Donna (Colorist)

(182)

| Paperback | 9788860881687

Like Logicomix?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

Chiamato a esprimere un'opinione sull'intervento degli Stati Uniti nella Seconda guerra mondiale, Bertrand Russell decide di cominciare il discorso da lontano, raccontando la propria vita. Così le vicende personali di Russell, dalla rigida educazione puritana dell'infanzia ai tormentati amori della Continue

Chiamato a esprimere un'opinione sull'intervento degli Stati Uniti nella Seconda guerra mondiale, Bertrand Russell decide di cominciare il discorso da lontano, raccontando la propria vita. Così le vicende personali di Russell, dalla rigida educazione puritana dell'infanzia ai tormentati amori della maturità, si intrecciano alla sua storia di scienziato e filosofo, che getta le fondamenta della logica matematica moderna. Un viaggio che comincia sul finire del XIX secolo, per continuare in anni di grandi speranze e terribili conflitti, in compagnia di pensatori del calibro di Frege, Wittgenstein e Gödel. Ma anche insieme agli autori di questo libro, che intervengono in prima persona nel flusso del racconto, per coinvolgere i lettori in una storia che è quella di un cruciale capitolo della scienza. Logicomix segna un nuovo traguardo per il graphic novel come forma d'arte e strumento di divulgazione. La logica, la matematica e la filosofia non sono mai apparse così affascinanti ed emozionanti.

Critics

  • Logicomix by Apostolos Doxiadis and Christos H Papadimitriou

    Logicomix by Apostolos Doxiadis and Christos H Papadimitriou, art by Alecos Papadatos and Annie di Donna 347pp, Bloomsbury, £16.99 Bertrand Russell's Principia Mathematica (which he co-wrote with Alfred North Whitehead) is probably the most impenetra ... (read full critics)

    guardian.co.uk published on Fri, 24 Sep 2010

  • Truth for beginners

    A graphic novel about logic? The idea is not as far-fetched, or as innovative, as one might think. Back in the 1970s, the publishing company Writers and Readers began producing a series of comic books (as they were then called) which sought to provid ... (read full critics)

    spectator published on Fri, 17 Sep 2010

0 Review

Login or Sign Up to write a review
No reviews for this book yet

Book Details

Improve data of this book

Groups with this in collection

Prices Change currency & sellers

ISBN Edition List Sale Seller
9788860881687 Paperback €23.00 €19.32 IBS.IT
Other editions
+ 1 copy tradable: 1 in USA
Added to Shelf Added to Wish List

Inline Translation Mode

Left click to navigate, right click to translate.

inline translation guide

or close

Inline translation is not ready for this page yet.

Inline translation mode.

Share this page with your friends.

The viewport has not loaded.