Create your own shelf sign up

Together we find better books

[−]
  • Search Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

Marooned in Realtime

By

Publisher: Tor Books

4.5
(6)

Language:English | Number of Pages: 288 | Format: Paperback

Isbn-10: 0765308843 | Isbn-13: 9780765308849 | Publish date:  | Edition Reprint

Also available as: Hardcover , eBook , Others

Category: Science Fiction & Fantasy

Do you like Marooned in Realtime ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free
Book Description
Multiple Hugo Award winner Vernor Vinge takes readers on a fifty-million-year trip to a future where humanity's fate will be decided in a dangerous game of high-tech survival.

In this taut thriller, a Hugo finalist for Best Novel, nobody knows why there are only three hundred humans left alive on the Earth fifty million years from now. Opinion is fiercely divided on whether to settle in and plant the seed of mankind anew, or to continue using high-energy stasis fields, or "bobbles," in venturing into the future. When somebody is murdered, it's obvious someone has a secret he or she is willing to kill to preserve.The murder intensifies the rift between the two factions, threatening the survival of the human race. It's up to 21st century detective Wil Brierson, the only cop left in the world, to find the culprit, a diabolical fiend whose lust for power could cause the utter extinction of man.

Filled with excitement and adventure, Vinge's tense SF puzzler will satisfy readers with its sense of wonder and engaging characters, one of whom is a murderer with a unique modus operandi.
Sorting by
  • 4

    Pregevole Romanzo

    Pregevole romanzo di Vernor Vinge, che da quanto ne so è disponibile in italia solo nella serie Urania, che è il seguito di The Peace War, ma leggibile anche come libro a parte. È il classico ...continue

    Pregevole romanzo di Vernor Vinge, che da quanto ne so è disponibile in italia solo nella serie Urania, che è il seguito di The Peace War, ma leggibile anche come libro a parte. È il classico romanzo di Vinge dove in un background di fantascienza ‘Hard’ si innesta una vicenda intricata, in questo caso la storia di un omicidio.

    Nel 21° secolo gli esseri umani hanno sviluppato la tecnologia della bolla, un campo di stasi che permette di viaggiare avanti nel tempo. Ma non si può sovvertire la freccia del tempo ovvero non si può tornare indietro.

    AD 50000000 sulla terra rimangono solo poche centinaia di esseri umani : i low tech del 21 e 22 secolo e gli high tech di inizio 23 secolo. L'umanità ha raggiunto una singolarità tecnologica e gli hi-tech hanno capacità e risorse che li rendono come divinità rispetto ai low tech.

    Questo finché la loro tecnologia regge, i guai cominciano quando la bolla fallisce.

    Maggiori info sul mio blog

    http://www.msereno1970.com/dblog/articolo.asp?articolo=68

    said on