Mijn Leven

By Bill Clinton

Like Mijn Leven ?

William Jefferson Clinton (Arkansas, 1946) mocht zich acht jaar lang, van 1993 tot 2001, als president van de Verenigde Staten de belangrijkste man ter wereld noemen. In Mijn Leven vertelt hij over de weg die hij heeft afgelegd tot hij dit ambt op zi Continue

William Jefferson Clinton (Arkansas, 1946) mocht zich acht jaar lang, van 1993 tot 2001, als president van de Verenigde Staten de belangrijkste man ter wereld noemen. In Mijn Leven vertelt hij over de weg die hij heeft afgelegd tot hij dit ambt op zich nam. Van zijn moeilijke jeugd vol armoede, zijn jaren in de protestbeweging en aan de universiteit, zijn ontmoeting en huwelijk met Hillary, en het begin van zijn politieke carrière tot hij verkozen werd tot gouverneur van Arkansas. Maar ook vertelt hij over zijn jaren in het Witte Huis, de vele ontmoetingen die hij had met wereldleiders zoals Nelson Mandela, Kofi Annan en Yasser Arafat, de ingrijpende beslissingen die hij moest nemen, en de affaires die hem bijna tot zijn aftreden dwongen: de Whitewater-affaire en natuurlijk zijn escapades met Paula Jones en Monica Lewinsky.
Mijn Leven, in 2005 bekroond met een Grammy Award, is een indrukwekkend boek waarin Clinton op persoonlijke en openhartige wijze de lezer een kijkje achter de schermen van het Witte Huis biedt.

Loginor Sign Upto write a review