Ninas resa - En överlevndadsberättelse

Average vote of 0
| 0 total contributions of which 0 reviews , 0 quotes , 0 images , 0 notes , 0 video

Till att börja med var gettot ett till synes normalt samhälle, mitt i Polens huvudstad. Nina studerade i Warszawagettot, hon blev kär, hon gick på fester. Och hon tog studenten, förmodligen den enda som överlevt med ett studentbetyg från Warszawagettots gymnasium. Detta betyg godkändes efter krigsslutet, och möjliggjorde för Nina att omedelbart efter kriget börja studera medicin vid universitetet i Lodz, där hon också träffade sin kommande make Jerzy.

Detta är i korthet ramberättelsen i denna gripande och spännande överlevnadshistoria. När Ninas familj och släktingar flyttar in i gettot lever de alla tillsammans: Nina, hennes föräldrar, hennes bror, hennes farföräldrar, fastrar och farbröder, tre kusiner. En efter en försvinner de ur hennes liv. Till slut finns endast Nina och hennes bror, Rudek, i livet. På gettots sista dag smugglas de ut. Det som händer sedan är drama på högsta nivå.

Lena filmade en fem timmar lång intervju med Nina, så här och var är det Nina som med egna ord berättar i boken. Ninas resa är inte bara en bok utan även två filmversioner, en biografversion och en för SVT.

...Continua
Nessun elemento trovato
Aggiungi per primo una recensione!

Nessun elemento trovato
Aggiungi per primo una citazione!

Nessun elemento trovato
Aggiungi per primo una immagine!

Nessun elemento trovato
Aggiungi per primo una nota!

Nessun elemento trovato
Aggiungi per primo un video!

Lorem Ipsum Color sit Amet
di Nome Autore
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Suspendisse varius consequat feugiat.
Scheda libro
Aggiungi