Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

No Fond Return of Love

By Barbara Pym

(7)

| Paperback | 9781559213066

Like No Fond Return of Love ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

In No Fond Return of Love, Pym introduces Dulcie Mainwaring, one of those seemingly selfless women who always help others and never look out for themselves, especially in matters of love. When Dulcie's young niece becomes the object of absentminded P Continue

In No Fond Return of Love, Pym introduces Dulcie Mainwaring, one of those seemingly selfless women who always help others and never look out for themselves, especially in matters of love. When Dulcie's young niece becomes the object of absentminded Professor Aylwin Forbes's amorous designs, Dulcie whisks away her friend Viola — who has her own designs on the professor — to the seaside in Taviscombe to discover the hidden secrets of the Forbes clan and a mysterious castle on the hill. The Times Literary Supplement praised Barbara Pym (1913-1980) as “the most underrated writer of the century.”

13 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    Uomini di chiesa, zitelle, strane convivenze che alla fine non funzionano poi così male tra una tazza di tè e l'altra. Il mondo della Pym, insomma, che sa tanto di anni Cinquanta nell'austero dopoguerra inglese e di vite difficili e con poca gioia, p ...(continue)

    Uomini di chiesa, zitelle, strane convivenze che alla fine non funzionano poi così male tra una tazza di tè e l'altra. Il mondo della Pym, insomma, che sa tanto di anni Cinquanta nell'austero dopoguerra inglese e di vite difficili e con poca gioia, pur se affrontate con serenità.
    Ma la capacità di restituircelo ancora una volta è però l'unico merito di questo romanzo pasticciato, che solo gli amatori della scrittrice potranno apprezzare.

    Is this helpful?

    mafalda0250 said on Sep 5, 2014 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    A me Barbara Pym diverte molto, concordo con chi dice che sia stata ingiustamente sottovalutata; però la rivalutazione non dovrebbe riguardare questo romanzo, stentato e confuso.

    Is this helpful?

    Maria Clara said on Aug 10, 2014 | 2 feedbacks

  • 1 person finds this helpful

    Un po' sconclusionato...qualche divertente battuta ma per favore lasciamo perdere Jane Austen, alla quale ho sentito accostare la Pym.

    Is this helpful?

    Foxtrot said on Oct 27, 2013 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    Il cuore di Dulcie Mainwaring si è infranto dopo che il fidanzato l’ha mollata con la classica scusa “non son degno di te”. Dopo un periodo di decorosa sofferenza, decide di iscriversi a un convegno dedicato alla compilazione di indici analitici e bi ...(continue)

    Il cuore di Dulcie Mainwaring si è infranto dopo che il fidanzato l’ha mollata con la classica scusa “non son degno di te”. Dopo un periodo di decorosa sofferenza, decide di iscriversi a un convegno dedicato alla compilazione di indici analitici e bibliografie nei testi accademici, e qui conosce Alwin Forbes, l’affascinante relatore al convegno. Riuscirà questa volta a non essere lasciata? Una lettura non proprio entusiasmante, da tre stelle, così, così...

    Is this helpful?

    Lucia Boncompagno said on Oct 14, 2012 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book