Nonviolent Communication

A Language of Life: Create Your Life, Your Relationships, and Your World in Harmony with Your Values

By ,

Publisher: Puddledancer Press

4.3

Language:English | Number of Pages: 240 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Italian

Isbn-10: 1892005034 | Isbn-13: 9781892005038 | Publish date:  | Edition 2

Also available as: Audio CD , Audio Cassette , eBook

Category: Family, Sex & Relationships , Non-fiction , Self Help

Do you like Nonviolent Communication ?

Do you hunger for skills to improve the quality of your relationships, to deepen your sense of personal empowerment or to simply communicate more effectively? Unfortunately, for centuries our culture has taught us to think and speak in ways that can actually perpetuate conflict, internal pain and even violence. Nonviolent Communication partners practical skills with a powerful consciousness and vocabulary to help you get what you want peacefully.

In this internationally acclaimed text, Marshall Rosenberg offers insightful stories, anecdotes, practical exercises and role-plays that will dramatically change your approach to communication for the better. Discover how the language you use can strengthen your relationships, build trust, prevent conflicts and heal pain. Revolutionary, yet simple, NVC offers you the most effective tools to reduce violence and create peace in your life—one interaction at a time.

Over 150,000 copies sold and now available in 20 languages around the world. More than 250,000 people each year from all walks of life are learning these life-changing skills.

Che bella questa strada che si insinua fra le pagine di un libro, si nasconde nei capitoli, emerge da una bibliografia, attraversa un ponte che lo lega ad un altro libro, apre una porta, spalanca una finestra, collega ad un altipiano immenso, e nuove vie, e nuovi sentieri...Da Grun a Marshall Rosenberg, forse altro non è che un viaggio nell'Uomo. Molto interessante.

Annalisa :

Un'interessante lettura sulla comunicazione non violenta basata sui 4 principi di fondo:
    1) osservare in modo oggettivo i fatti senza estremizzare;
    2) formulare richieste in termini positivi;
    3) esprimere i propri bisogni;
    4) riconoscere ed imparare ad esprimere i propri s ...continue

1) osservare in modo oggettivo i fatti senza estremizzare;
    2) formulare richieste in termini positivi;
    3) esprimere i propri bisogni;
    4) riconoscere ed imparare ad esprimere i propri sentimenti.
    E' la classica impostazione focalizzata sull'ascolto dell'altro che aiuta a spogliarsi dai pregiudizi per riuscire ad essere empatici con chi si rapporta a noi.

Libro fondamentale per scoprire gli errori della nostra comunicazione verbale ed emotiva con noi stessi e con gli altri. Come sviluppare l'empatia; l'uso negativo dei giudizi moralistici; separare l'osservazione dalla valutazione; saper descrivere i propri sentimenti; riconoscere i bisogni; saper comunicare in modo positivo ciò che vogliamo; ecc. Buon libro utile a tutti e in particolare a chi mi sta vicino o a chi mi frequenta nel lavoro.

Un libro per crescere

I bambini sono perfetti. Attuano la CNV in modo naturale. L'educazione che l'adulto fornisce ad un bimbo fa si che tale naturale capacità vada persa: questo libro ci fa riconquistare un dono prezioso.