• Sök Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

Nyckelbarnen

Förlag: Bonnier Carlsen

3.5

Language:Svenska | Number of Pages: 304 | Format: Others

Isbn-10: 9163867222 | Isbn-13: 9789163867224 | Publish date:

Category: Children , Fiction & Literature

Do you like Nyckelbarnen ?

Bokbeskrivning

När Sara Kadefors skriver för unga är budskapet tydligt: Vi tar inte deras skit

Efter succén med "Sandor slash Ida" är Sara Kadefors aktuell med en ny roman. Det är en drabbande roman om när viljan att göra rätt fullkomligt går över styr.

En dag ser Siri sin mamma gå in i en port. In i en främmande lägenhet. Inget konstigt med det. Förutom att mamma är på jobbresa i Tokyo.

Och det går liksom inte att konfrontera mamma eller pappa. Siri har provat och får bara lögner och leenden tillbaka.

Så när Maggan gång på gång hackar på Leo i klassen och rektorn tar Maggans parti känns vuxenvärlden falsk och kränkande.

Tillsammans med Leo, Nizar och Linn, rävungen i den rosa täckjackan, börjar Siri ge igen.

Det som till en början är rätt harmlösa bus på eftermiddagarna efter skolan eskalerar under hösten till aktioner bortom deras kontroll. Och plötsligt är inte Linn någon brunlockig rävunge, utan bara skrämmande gränslös.

"Detta är en berättelse som tar tag i läsaren från första stycket och som behåller spänningen hela vägen till sista sidan eftersom utvecklingen är oförutsägbar och lösningarna inte helt självklara. Sara Kadefors har återigen visat att hon har koll på hur unga tänker och känner, och det är med stigande intresse som jag följer utvecklingen i den femteklass där dramatiken i denna bok utspelas." Helene Ehriander, BTJ-häftet