Och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla

By Hakan Nesser

Like Och Piccadilly Circus ligger inte i Kumla ?

En efter en hade de försvunnit, innevånarna i det Lundbomska huset. I början av sommaren hade det bott fyra människor och en hund därinne, och allting hade verkat normalt, mer eller mindre. Och så, på bara ett halvår: Kalevi Oskari Kekkonen Continue

En efter en hade de försvunnit, innevånarna i det Lundbomska huset. I början av sommaren hade det bott fyra människor och en hund därinne, och allting hade verkat normalt, mer eller mindre. Och så, på bara ett halvår: Kalevi Oskari Kekkonen, kolerisk urmakare och schackspelare. Utburen med fötterna först. Signhild Kristina Kekkonen-Bolego, dottern. Flyttad till okänd ort av okänd anledning. Poeten Olsson och O Sole Mio. Borta hela hösten, men nu återkomna för att ta med sig änkan Ester Bolego och lilla Maria&Sommaren 1967. Kärlekens sommar –rlekens. Gåtfulla och skrämmande saker händer på Närkeslätten, i Världens mitt. Och förklaringen låter vänta på sig –r.Håkan Nessers nya roman är en pendang till hans mycket omtalade uppväxtskildring Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö.

Loginor Sign Upto write a review

• Others 336 Pages
  • Publisher: Albert Bonniers förlag