Offshore

Publisher: HarperCollins Publishers

Language:English | Number of Pages: 144 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Chi simplified

Isbn-10: 0006542565 | Isbn-13: 9780006542568 | Publish date:  | Edition New Ed

Also available as: Hardcover , Others , eBook

Category: Non-fiction

Do you like Offshore ?

On the Battersea Reach of the Thames, a mixed bag of eccentrics live in houseboats. Belonging to neither land nor sea, they belong to one another. There is Maurice, a homosexual prostitute; Richard, a buttoned-up ex-navy man; but most of all there's Nenna, the struggling mother of two wild little girls. How each of their lives complicates the others is the stuff of this perfect little novel.

Penelope Fitzgerald è una di quelle autrici che sento l'assoluta necessità di apprezzare ancora prima di aver letto un loro libro, solo per il valore simbolico che hanno. Ovviamente non funziona sempre così. Virginia Woolf e Muriel Spark, ad esempio, sono due autrici molto diverse fra loro ma in entrambi i casi, pur amando moltissimo l'idea di amare i loro romanzi, non sempre ci sono riuscita, e la nostra relazione è altalenante. Nel caso di Penelope Fitzgerald, ho apprezzato i primi due romanzi letti (The Golden Child - Il fanciullo d'oro e The Bookshop - La libreria) ma con riserva. Nel tempo poi i libri sono cresciuti nella mia mente ed ora con Offshore (La casa sull'acqua) penso di avere la conferma definitiva di quanto la Fitzgerald mi piaccia - per fortuna ho già da parte Human Voices (Voci umane), il prossimo in lista, per il 2013.