Pa negre

By Emili Teixidor

Like Pa negre ?

A mig camí entre la memòria i la ficció, en una barreja de gèneres, Pa negre gira a l’entorn de l’Andreu, un noi de la Plana de Vic en els anys més crus de la postguerra. Ell pertany a la banda dels perdedors: el seu pare, home de ferms ideals Continue

A mig camí entre la memòria i la ficció, en una barreja de gèneres, Pa negre gira a l’entorn de l’Andreu, un noi de la Plana de Vic en els anys més crus de la postguerra. Ell pertany a la banda dels perdedors: el seu pare, home de ferms ideals republicans, ha estat empresonat per roig. De resultes d’això, la mare s’ha hagut de posar a treballar a la fàbrica i el confia a uns parents que viuen a pagès.

de época

Libro en versión galego que nos leva a época dos nosos antepasados, guerra civil, escolas antiguas, etc
    Bo para ler, aínda que me levou mais tempo do debido, xa que non me enganchou como pensaba.

Ariberna said on Jul 18, 2014 | Add your feedback

resum

"Pa negre", una obra a cavall del retrat autobiogràfic i de la ficció, situada als primers anys de la postguerra civil, i que ja algun crític considera el millor llibre en català dels últims anys. Teixidor descobreix els trets autobiogràfics d'aquesta novel·la que la qualifica de "metàfora d'un país dividit en dues lleialtats".
    Cal destacar la riquesa del llenguatge de "Pa negre", on Teixidor recupera els mots d'un idioma que s'ha transformat en només 60 anys, i on s'han perdut moltes referències d'argot rural en benefici dels neologismes. De la mateixa manera que els llocs familiars de l'autor, com ara les colònies tèxtils, o s'han abandonat o s'han reconvertit en hostals, la cultura visual ha anat més enllà que la cultura oral, com diu l'Emili Teixidor: "Ara els nens diuen 'ensenya-m'ho' i abans era 'explica-m'ho'. Hem de tornar a explicar aquesta oralitat".

Anaestellescatalan said on Jan 7, 2013 | Add your feedback

Realment, és un llibre meravellosament escrit. S'aprecia l'esforç de l'autor en cada paràgraf i, per això, em dol no haver aconseguit entrar en ell. La història no ha aconseguit atrapar-me.

Sergigres said on Jul 21, 2012 | Add your feedback

he visto la peli sin leerme el libro, lo he hecho al revésssss!!!!

Neusgallego2 said on Jul 22, 2011 | Add your feedback

Un gran libro sobre el paso de la infancia al mundo de los adultos. A pesar de ser tratado desde el prisma de un niño, no cae en ningún momento en la sensiblería o humor fácil, muy común en los casos en que se recurre a la narración desde la prespectiva infantil. Al revés, resulta muy entrañable y conmovedor, sin caer en la lágrima fácil. Muy bien narrado: a pesar de ser muy descriptivo (con un perfecta dibujo de personajes, lugares y recuerdos) no resulta para nada pesado y es de lectura muy amena. Recomendado.

Davitet said on Jun 9, 2011 | Add your feedback