[−]
  • Search
Pasolini contro Calvino Per una lettura impuraBlog this item

Book Description

A partire dal confronto tra due dei massimi autori della letteratura italiana della seconda metà del Novecento, il saggio affronta con forte impegno critico e programmatico il problema generale della definizione del ruolo della letteratura. Entrambi alle prese con la modernità, con il crollo delle poetiche invano contestate dall'avanguardismo ideologico del Gruppo 63, Pasolini e Calvino sono rappresentativi di due esiti del postmodernismo in Italia. Semplificando si tratta, da una parte, del chiudersi nella dimensione letteraria della variazione stilistica, del gioco della scrittura, del celarsi dietro l'apocrifo, che è l'esito scelto da Calvino. Dall'altra c'è l'uscita dalla letteratura fino alla coincidenza con la vita, da parte di Pasolini.

Book Details
Libri Italiani
Rating: (6)
4 stars
3 stars
2 stars
1 star
Paperback 203 Pages
Edition: 1
ISBN-10: 883391061X
ISBN-13: 9788833910611
Publisher: Bollati Boringhieri
Pub date: Jan 01, 1998
Improve data of this book
Allowed tags <b> → bold, <i> → Italics

FAQ See all

How does the voting work?
Find a comment helpful / unhelpful? Cast your vote. Only one vote from each person will be counted. Every hour we gather all the votes, add them up, add some magic source, and there we have the new sorting for the comments on the page of this book!
I see mistakes in the book information. How can I fix it?

Under "Book details", there is a link labeled "Improve data of this book". You can use that form to send us the correct information.

Why do I sometimes see less people than from last time?
Under the aNobii logo is the location filter. The higher up you go, the more people you see.
Loading ...
The viewport has not loaded.