Pretty Little Liars #2

Flawless (Pretty Little Liars)

By

Publisher: HarperTeen

3.8
(63)

Language: English | Number of Pages: 352 | Format: Library Binding

Isbn-10: 0060887346 | Isbn-13: 9780060887346 | Publish date: 

Also available as: Hardcover , Paperback , Others , eBook

Category: Fiction & Literature , Mystery & Thrillers , Teens

Do you like Pretty Little Liars #2 ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free
Book Description

In the exclusive town of Rosewood, Pennsylvania, where the sweetest smiles hide the darkest secrets, four pretty little liars—Spencer, Aria, Emily, and Hanna—have been very bad girls. . . .

Spencer stole her sister's boyfriend. Aria is brokenhearted over her English teacher. Emily likes her new friend Maya . . . as much more than a friend. And Hanna's obsession with looking flawless is literally making her sick. But the most horrible secret of all is something so scandalous it could destroy their perfect little lives.

And someone named "A" is threatening to do just that.

At first they thought A was Alison, their friend who vanished three years ago . . . but then Alison turned up dead. So could A be Melissa, Spencer's ultracompetitive sister? Or Maya, who wants Emily all to herself? What about Toby, the mysterious guy who left town right after Alison went missing?

One thing's for certain: A's got the dirt to bury them all alive, and with every crumpled note, wicked IM, and vindictive text message A sends, the girls get a little closer to losing it all.

Sorting by
  • 5

    Il vero voto non è di cinque stelle (molto vicino, ma non completo). La trama è veramente buona, ma le descrizione sono così minimal(meno del precedente)... però ho apprezzato la lettura in lingua, perciò dò il voto massimo.

    said on 

  • 2

    Secondo volume della saga delle Pretty Little Liars.
    Si ferma al momento della scomparsa di Toby, per cui per chi segue la serie tv americana non ne ricaverà nessuna rivelazione particolare.
    Più che a ...continue

    Secondo volume della saga delle Pretty Little Liars.
    Si ferma al momento della scomparsa di Toby, per cui per chi segue la serie tv americana non ne ricaverà nessuna rivelazione particolare.
    Più che altro, è interessante notarne piccole ma rilevanti differenze: le 4 ragazze anche dopo il ritrovamento del cadavere di Ali e il funerale continuano a non frequentarsi. Ogni capitolo è dedicato a una di loro, la cui vita non si intreccia mai con quella delle altre. Solo verso il finale le ragazze si ritrovano.
    Aria sembra aver messo una pietra sopra alla sua storia col prof nel primo volume (anche se alla fine A sembra anticièare un ritorno di fiamma per il prossimo) e inizia a frequentare nientemeno che Sean, l'ex di Hanna!
    Spencer continua la frequentazione con wren, l'ex della sorella, e Melissa si vendicherà facendo in modo che Wren tradisca Spencer con lei.
    Il padre di Aria continua a tradire Ella e l'amante sembra essere il tipo di ragazza con cui Aria andrebbe d'accordo.
    Piccoli particolari, ma che cambiano la storia... grande particolare: pare che Toby approfittasse della sorellastra e non il contrario, come hanno voluto mostrare nella serie tv!

    said on