Ronda naval sota la boira

Per

Editor: La Magrana

4.5

Language:Català | Number of Pàgines: | Format: Softcover and Stapled

Isbn-10: 849867591X | Isbn-13: 9788498675917 | Data publicació:  | Edition 1

També disponible com: Others , Mass Market Paperback , Paperback

Do you like Ronda naval sota la boira ?

Registra't gratis
Descripció del llibre

"Segon oficial: quant ...continua

Sorneguer fins a dir prou, no es deixa cap absurd per pintar. Tot el llibre és divertit, amb personatges caricaturescs i entranyables. Com un 13 Rue del Percebe però amb retranca i bona literatura. Un exemple, enlloc de "sembla estrany que no em coneguis", el capità exclama: "Segon oficial: quants anys fa que naveguem plegats? - Cinc. - Cinc anys perduts pel que fa a la veritable coneixença."

dit a

Per culpa d'una avaria, un vaixell de gran calat navega a la deriva durant diverses setmanes abans d'enfonsar-se. En aquest context els passatgers del vaixell tenen converses i reaccions molt sovint absurdes. El comportament dels passatgers és ridiculitzat amb la ironia habitual de Calders, no tant per fer-nos reflexionar sobre situacions extremes, sinó sobre el comportament humà en general.

La ironia de Calders al llarg del llibre fa que sigui una lectura fresca i divertida, però és de les obres en què l'autor es mostra menys indulgent amb l'ésser humà.

dit a

Una gran mentida té una gran dosis de veritat. Com diu Calders"una mentida és una assaig de una veritat".

Aquest llibre és una gran mentida acompanyada per la gran inversemblança i l'absurd del real.

dit a

L'he llegit moltes vegades, és un dels meus llibres més estimats, el que em va fer descobrir Calders quan jo era adolescent. El rellegeixo amb motiu d'una lectura col·lectiva al QL?, amb molt de gust.

dit a

A la nostra vila tenim predilecció per en Pere Calders. Al domini del llenguatge s’hi afegeix un sentit de la ironia fina – típic dels intel·lectuals de pes de la cultura catalana – i una fabulació digne dels millors escriptors de tots els temps. Segurament amb aquests antecedents, la nostra valoració de Ronda Naval sota la Boira es pot considerar excessivament parcial. Encomanem a tots els que lectors de ment oberta i amants de la fantasia que provin de llegir-lo i jutjar per ells mateixos.