Roverandom: Complete & Unabridged

By J.R.R. Tolkien

| Audio CD | 9780007175468

Like Roverandom: Complete & Unabridged ?

For the first time on CD J R R Tolkien's novella about the adventures of a bewitched toy dog. While on holiday in 1925, four-year-old Michael Tolkien lost his beloved toy dog on the beach at Filey in Yorkshire. To console him, his father, J.R.R.Tolk Continue

For the first time on CD J R R Tolkien's novella about the adventures of a bewitched toy dog. While on holiday in 1925, four-year-old Michael Tolkien lost his beloved toy dog on the beach at Filey in Yorkshire. To console him, his father, J.R.R.Tolkien, improvised a story about Rover, a real dog who is magically transformed into a toy and is forced to seek out the wizard who wronged him in order to be returned to normal. This charming tale, peopled by a sand-sorcerer and a terrible dragon, by the king of the sea and the Man-in-the-Moon, went through several drafts over the years. Now, many years on, the adventures of Rover -- or, for reasons that become clear in the story, 'Roverandom' -- are published on CD the first time.

C’è già tutto Tolkien in questa adorabile favola che, in veste di padre, egli scrisse per consolare un suo figlioletto che aveva smarrito un giocattolo.

Un Tolkien sereno, che affabula senza porsi il dilemma delle forze del bene e del male in lotta come farà poi nel suo capolavoro, seguiamo deliziati le avventure di un cane reale che per incantesimo viene miniaturizzato e dotato di piccole alucce, lo osseviamo con lo sguardo in su mentre vola sulla Luna nascosto tra le penne di un gabbiano e poi in giù sprofondarsi, al riparo nel ventre di una balena, negli abissi dove incontrerà il cane-mare.

Racconto fantastico, fiaba lieve sì, ma non senza riferimenti letterari e mitologici importanti disseminati tra le pagine, consigliato.

Anileve said on May 8, 2014 | 4 feedbacks

*** This comment contains spoilers! ***

Un conte per llegir als fills

Seguint amb la lectura de les obres de Tolkien, aquesta no té res a veure amb les altres que tan cèlebre l'han fet. Roverandom és un conte infantil, i sembla com si l'autor l'hagués escrit per explicar un conte als seus fills abans d'anar a dormir. ...(continue)

La història tracta bàsicament d'un gos que es diu Rover, que un bon dia mossega el pantaló d'un mag i aquest el transforma en joguina. A partir d'aquest moment, Rover viu moltes aventures, des de la superfície de la lluna al fons del mar, tractant amb homes i mags, reis marins, serps que provoquen terratrèmols, dracs enfurismats, i també altres gossos que també es diuen Rover, així que li toca tenir un nom nou: Roverandom (de Rover i Random, veus angleses).

La narrativa és lleugera i molt imaginativa. Crec que la virtut de Tolkien en aquest llibre és saber recordar quin tipus de coses misterioses pensàvem quan erem nens. També afegiria com a punt positiu el regust que queda al final, que seria "el temps tot ho cura, si respectes a la gent i demanes perdó".

A l'autor li recomanaria: Pobre, ja no li puc recomanar res allà on sia, però recomanaria que hagués explotat aquesta faceta per a fer llibres de lectura per a les escoles. A mi, segur que m'hagués encantat llegir aquesta història de petita.

Als lectors els recomano: Com a lectura lleugera està bé, i és força agradable, però no hi descobrireu el sentit de la vida. Ara sí, recomano que el llegiu als vostres fills, jo segur que ho faré si en tinc l'oportunitat.

edelweiss Schnee said on Jun 11, 2013 | Add your feedback

Suo figlio perde un giocattolo..e Tolkien ci costruisce su una fiaba!Davvero molto molto carina!

Paige91 said on Jun 3, 2013 | Add your feedback

Una storia veramente piacevole e molto carina! quasi una favola per bambini! davvero molto piacevole!

QBElias89 said on Oct 17, 2012 | Add your feedback