Sov nu för fan

By Adam Mansbach

Like Sov nu för fan ?

Kärleken till våra barn är inte det enda som förenar föräldrar världen över. Lika världsomspännande är frustrationen över hur svårt det kan vara att få de små älsklingarna att sova. I den uttröttade förälderns medvet Continue

Kärleken till våra barn är inte det enda som förenar föräldrar världen över. Lika världsomspännande är frustrationen över hur svårt det kan vara att få de små älsklingarna att sova. I den uttröttade förälderns medvetande ekar i det tysta den förbjudna frasen: "Sov nu för fan ", efter timmar av vattenglas, toalettbesök och sagoläsning.

Adam Mansbachs kärleksfulla barnboksparodi Sov nu för fan har blivit en världssuccé. Med ett rimspråk lånat från de traditionella bilderböckernas värld har Mansbach skrivit en godnattsaga för vuxna om en av föräldraskapets dagliga vedermödor. På ett smått genialiskt vis gläntar han på dörren till de förbjudna känslorna - den växande irritationen över att barnet aldrig somnar. Och viktigast av allt: boken tillåter oss att skratta åt det.

Sov nu för fan nådde snabbt stora framgångar i USA och boken har legat överst på både New York Times och amerikanska Amazons bästsäljarlista - på den sistnämnda räckte det med förhandsbokningarna för att knippa förstaplatsen, tack vare ett enormt gensvar för titeln på internet.

Sov nu för fan är såld till ett trettiotal länder över hela världen och ska även bli film. Men mest av allt är den en perfekt presentbok till alla frustrerade föräldrar.

ADAM MANSBACH är prisbelönt författare och har tidigare skrivit böcker som storsäljaren Angry Black White Boy. Han bor i Kalifornien med sin svenska fru och deras dotter Vivien, som inspirerade honom att skriva denna bok.

RICARDO CORTÉS är illustratör och arbetar med både böcker och tidningar. Han har bland annat illustrerat för New York Times, Entertainment Weekly och San Fransisco Chronicle. För närvarande arbetar han på en bok om kaffets och koffeinets historia.

Läs mer om boken på förlagets Facebook-sida - klicka här!

Se ett inslag om boken från TV4:s Efter Tio- klicka här!

assurdo...soprattutto perchè è in vendita nel reparto bambini...

Belinda said on Jan 17, 2013 | Add your feedback

Troppo forte! Grazie Michelle =)

Nefertari83 said on Jun 16, 2012 | 3 feedbacks

Deliziosamente perfido

Sotto un cielo di stelle il bosco riposa
    E calda la coltre del buio si posa.
    Che tu abbia sete è una enorme stronzata
    Fai ’sta cazzo di nanna, mia creatura adorata

Illustrazioni molto belle di Ricardo Cortés così presentato:
    Ricardo Cortés ha ...(continue)

Sotto un cielo di stelle il bosco riposa
    E calda la coltre del buio si posa.
    Che tu abbia sete è una enorme stronzata
    Fai ’sta cazzo di nanna, mia creatura adorata

Illustrazioni molto belle di Ricardo Cortés così presentato:
    Ricardo Cortés ha illustrato libri sulla marijuana,
    sull’elettricità, sulla squadra giamaicana di bob e sulla
    cucina cinese. I suoi lavori sono apparsi sul “New York
    Times”, “Entertainment Weekly”, “Village Voice”, “San
    Francisco Chronicle”, sulla CNN e su Fox News. Vive
    a Brooklyn, dove sta scrivendo un libro sulla storia del
    caffè, della cocaina e della Coca-Cola.

Michelle said on Jun 14, 2012 | 5 feedbacks