Create your own shelf sign up

Together we find better books

[−]
  • Search Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

Star Wars

Showdown at Centerpoint (Corellian Trilogy, No 3)

By

Publisher: Random House Audio

4.0
(12)

Language:English | Number of Pages: | Format: Audio Cassette

Isbn-10: 0553472046 | Isbn-13: 9780553472042 | Publish date: 

Also available as: Paperback , Hardcover , School & Library Binding , Others

Do you like Star Wars ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free
Book Description
The adventures of Star Wars" reach their explosive conclusion in the third book of the Corellian trilogy...Showdown At Centerpoint

When a loyalist ship approaching Selonia is blasted out of space, Han Solo quickly realizes that rebel forces are turning planetary repulsors into weapons of immense destruction. Meanwhile, Luke Skywalker and Lando Calrissian manage to discover the terrifying secret of Centerpoint Station. It is the infamous Starbuster itself, and its next programmed nova, hard-wired in, is set to annihilate a chosen star, its inhabited worlds, and millions of innocent lives. There's only one way to stop it: blow up the station. But as a massive rebel fleet closes in on Centerpoint, Hah, Luke and their friends will discover time is running out.

Then the true leaders of the rebellion reveal their identities, and issue their final ultimatum: The New Republic must withdraw all claim to power over the entire Corellian sector. With the future of Corellian freedom at stake, Han and those loyal to the Republic must somehow resist. But how can they possibly stop the deadliest weapon the galaxy has ever known?
Sorting by
  • 1

    Ignobile

    E' capitata l'occasione e mi sono fatta coraggio: ho letto "Union" (conosciuto anche come "Onion", cipolla, perchè è così brutto che fa piangere), ossia il fumetto starwarsiano che racconta il ...continue

    E' capitata l'occasione e mi sono fatta coraggio: ho letto "Union" (conosciuto anche come "Onion", cipolla, perchè è così brutto che fa piangere), ossia il fumetto starwarsiano che racconta il coronamento dell’improbabile storia d'amore tra Mara Jade e Luke Skywalker. Ebbene, devo dire che è anche peggio di quanto mi aspettassi (e non è che mi aspettassi un capolavoro...). Colori scialbi e disegni scadenti fanno da (degna) cornice a dialoghi e situazioni a dir poco imbarazzanti. Altro che space-opera, "Union" pare una soap-opera! O_O Luke e Mara tubano stucchevolmente per tutto il tempo, partecipano ad una festa di addio al celibato (lui) e alla remise en form in una spa (lei); il problema principale è l'abito da sposa, che Mara Jade non sa da chi farsi confezionare. Poi la scelta cade su un'anonima sartina twi'lek e via con le prove, i panneggi e i guanti bianchi da fatalona: pessimo! (Luke non se la passa meglio: per nascondere la pancetta lo vestono a metà strada tra un prete e un commendatore, con tanto di capello impomatato e sorriso bolso). Il climax si raggiunge quando qualcuno (cattivone!!!) vuole rovinare l'abito di Mara perchè le nozze sono malviste da un mucchio di gente, ma non chiedetemi chi fa cosa a chi perchè ad un certo punto leggevo per inerzia, orripilata ed incredula e il cervello si rifiutava di collaborare con una sia pur minima traduzione. Urendo!

    said on