T.A.Z.

The Temporary Autonomous Zone (Autonomedia New Autonomy Series)

By Bey Hakim

| Softcover | 9781570271519

Like T.A.Z. ?

The underground cult bestseller! Essays redefining the psychogeographical nooks of autonomy. Recipes for poetic terror, anarcho-black magic, post-situ psychotropic surgery, denunciations of spiritual addictions to vapid infotainment cults—this i Continue

The underground cult bestseller! Essays redefining the psychogeographical nooks of autonomy. Recipes for poetic terror, anarcho-black magic, post-situ psychotropic surgery, denunciations of spiritual addictions to vapid infotainment cults—this is the bastard classic, the watermark impressed upon our minds. Where conscience informs praxis, and action infects consciousness, T.A.Z. continues to worm its way into above-ground culture. Second edition, with a new introductory essay by the author and additional appendical materials.

*** This comment contains spoilers! ***

#Tipicni

- e all'improvviso si trova fuori in strada, in un corpo, rappresentato in luce, camminare sveglio, quasi soddisfatto.

Luigi Bruno Cristiano said on Jul 26, 2010 | Add your feedback

La TAZ non è un predecessore di una qualche Utopia Sociale da torta-nel-cielo alla quale dobbiamo sacrificare le nostre vite così che i figli dei nostri figli possano respirare un po' d'aria libera. La TAZ dev'essere la scena della nostra presente autonomia, ma può solo esistere a condizione che già ci conosciamo come esseri liberi

pagina 56

filo sottile said on Jun 27, 2010 | Add your feedback

Ormai classico della controcultura, la saggistica sull'anarchismo ontologico che sposa il dadaismo, l'esoterimo e molto altro ancora, un libro esplosivo!

N01ser said on Apr 27, 2010 | 1 feedback

libertà

una valida alternativa scritta col senno di poi e sulla scorta delle esperienze dei caravanserragli inglesi

Marco Siniscalchi said on Apr 25, 2010 | Add your feedback

fondamentale!
    Una delle più fattibili possibilità del contemporaneo nella ricerca dell'autonomia e della libertà di espressione e di esistenza.
    In un mondo completamente codificato, occorre trovare i propri spazi tra le pieghe di luoghi e tempi.
    Inte ...(continue)

fondamentale!
    Interessantissimo per l'analisi del mondo contemporaneo.

Xdxd Vs Xdxd said on Jan 10, 2010 | 1 feedback

La teorizzazione di una libertà temporanea. Idealizzata, più che concretizzata.

Comparsa said on Jan 10, 2010 | Add your feedback

• English Books
  • Softcover 160 Pages
  • Publisher: Autonomedia
  • Publish date: 2003-09-01
  • Dimensions: 64 mm x 774 mm x 1,160 mm
  • Also available as: Paperback
  • In other languages: other languages Livres Français , Libri Italiani

Groups with this in collection