The Beach

By Alex Garland

| Audio CD | 9780141801797

Like The Beach ?

In our ever-shrinking world, where popular Western culture seems to have infected every nation on the planet, it is hard to find even a small niche of unspoiled land--forget searching for pristine islands or continents. This is the situation in Alex Continue

In our ever-shrinking world, where popular Western culture seems to have infected every nation on the planet, it is hard to find even a small niche of unspoiled land--forget searching for pristine islands or continents. This is the situation in Alex Garland's debut novel, The Beach. Human progress has reduced Eden to a secret little beach near Thailand. In the tradition of grand adventure novels, Richard, a rootless traveller rambling around Thailand on his way somewhere else, is given a hand-drawn map by a madman who calls himself Daffy Duck. He and two French travellers set out on a journey to find this paradise.

What makes this a truly satisfying novel is the number of levels on which it operates. On the surface it's a fast-paced adventure novel; at another level it explores why we search for these utopias, be they mysterious lost continents or small island communes. Garland weaves a gripping and thought-provoking narrative that suggests we are, in fact, such products of our Western culture that we cannot help but pollute and ultimately destroy the very sanctuary we seek. --Amazon.com

Curiosità

Ho cercato un altro libro di Alex Garland in una libreria/biblioteca di Ko Samui in Thailandia, dopo aver finito The Beach, ho avuto un'accesa discussione con il titolare arrabbiatissimo per l'idea che si fa il lettore di un posto non reale, That book shoul be burned. Quel libro dovrebbe essere bruciato.

Edna said on Apr 23, 2013 | Add your feedback

Magico...e dopo essere stata negli stessi posti, leggere le descrizioni e vederli nei ricordi è bellissimo. Se fosse possibile fuggirei subito per la spiaggia!

Aliceinwonderland983 said on Jan 24, 2013 | Add your feedback

lo squalo

Non serve far finta che le brutture del mondo non esistano, e basta il morso di un pescecane per ricordarlo.

Luigi M.B. said on Jan 12, 2013 | Add your feedback

Libro magnifico: scritto bene, con trama avvincente. Personaggi realistici. Delirante il protagonista che si ritrova in un delirio: da paradiso l'avventura si tramuta in incubo! Ottimo Garland. La sua penna da incubo la si ritrova anche in due pellicole cult per gli amanti del genere: "28 giorni dopo" e "28 settimane dopo". Soprattutto il primo è da non perdere!

Andrea Agosti said on Aug 29, 2012 | Add your feedback

Molto molto bello. A parte l'uso spropositato delle parole sicché e giacché, per il resto mi è piaciuto molto.
    Bella la storia, fantastiche le ambientazioni, particolari i personaggi.
    Il film mi è piaciuto, ma il libro è decisamente meglio.
    L'unica p ...(continue)

Bella la storia, fantastiche le ambientazioni, particolari i personaggi.
    Il film mi è piaciuto, ma il libro è decisamente meglio.
    L'unica pecca è che ora è uscito fuori produzione quindi il tomo o si trova usato, oppure si può trovare in ebook in lingua inglese.

Lady Mercury said on Jul 31, 2012 | Add your feedback

Libro giusto letto al momento giusto. Mai più un libro mi darà le stesse sensazioni.

Elisa Stabellini said on Jul 24, 2012 | Add your feedback