Create your own shelf sign up

Together we find better books

[−]
  • Search Conteggio caratteri ISBN valido ISBN non valido Codice a barre valido Codice a barre non valido loading search

The Black Cauldron

(Chronicles of Prydain (Paperback))

By

Publisher: Rebound by Sagebrush

4.3
(26)

Language:English | Number of Pages: | Format: School & Library Binding | In other languages: (other languages) Italian

Isbn-10: 0881030937 | Isbn-13: 9780881030938 | Publish date: 

Also available as: Paperback , Mass Market Paperback , Audio Cassette , Hardcover , Others , eBook

Category: Fiction & Literature , Science Fiction & Fantasy

Do you like The Black Cauldron ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free
Book Description
Peace reigns in Caer Dallben, where Taran works as Assistant Pig-Keeper, but evil threatens the rest of Prydain. The diabolical Arawn's army grows every day, and his terrible warriors never die. They are born in the Black Cauldron from the stolen bodies of slain soldiers. If evil is to be defeated, the cauldron must be destroyed. Taran volunteers to travel to Arawn's stronghold and assist in the destruction of the dreaded cauldron. With his faithful friends reassembled, Taran marches off to face great danger with a courageous heart.
Sorting by
  • 4

    No, non sono troppe quattro stelline. Come ho già detto per il primo romanzo della saga qui si tratta di vero fantasy, con paure e sorrisi. L'unica pecca è la conclusione così affrettata, quasi tirata via.

    said on 

  • 3

    Molto più carino della prima avventura. Finalmente il nostro allegro protagonista comincia a maturare veramente e non solo lui, ma anche tutti i suoi compagni di viaggio. C'è da dire che comunque sia non sono libri molto impegnativi, li leggi più per passatempo che per altro, molto leggeri con un ...continue

    Molto più carino della prima avventura. Finalmente il nostro allegro protagonista comincia a maturare veramente e non solo lui, ma anche tutti i suoi compagni di viaggio. C'è da dire che comunque sia non sono libri molto impegnativi, li leggi più per passatempo che per altro, molto leggeri con una trama molto semplice e lineare, ma forse è proprio questo il punto di forza di questa saga no?

    said on 

  • *** This comment contains spoilers! ***

    0

    Il primo, a farmi capire da piccolo, cosa fosse una grande persona, anche se "malvagia". Ma questo si capisce alla fine del libro :)

    said on