Hooray! You have added the first book to your bookshelf. Check it out now!
Create your own shelf sign up
[−]
  • Search Digit-count Valid ISBN Invalid ISBN Valid Barcode Invalid Barcode

The Body Artist

By Don DeLillo

(3)

| eBook | 9780330473989

Like The Body Artist ?
Join aNobii to see if your friends read it, and discover similar books!

Sign up for free

Book Description

The Body Artist opens with a breakfast scene in a rambling rented house somewhere on the New England coast. We meet Lauren Hartke, the Body Artist of the title, and her husband Rey Robles, a much older, thrice-married film-director. Through their del Continue

The Body Artist opens with a breakfast scene in a rambling rented house somewhere on the New England coast. We meet Lauren Hartke, the Body Artist of the title, and her husband Rey Robles, a much older, thrice-married film-director. Through their delicate, intimate, half-complete thoughts and words DeLillo proves himself a stunningly unsentimental observer of marriage, and of the idiosyncrasies that both isolate and bind us. Rey says he's taking a drive and he does, all the way to the Manhattan apartment of his first wife. Lauren is left alone, or so she thinks . . . 'A poised, individual ghost story for the twenty-first century' Observer 'Inspiring . . . a beautiful book' Independent on Sunday

86 Reviews

Login or Sign Up to write a review
  • 1 person finds this helpful

    La storia di un abbandono troppo violento che scaturisce in Lauren, Body Artist, una reazione “forte”, nella vecchia casa che aveva affittato con il marito sulla costa. Una storia di fantasmi o di allucinazioni, la presenza del personaggio fuori dall ...(continue)

    La storia di un abbandono troppo violento che scaturisce in Lauren, Body Artist, una reazione “forte”, nella vecchia casa che aveva affittato con il marito sulla costa. Una storia di fantasmi o di allucinazioni, la presenza del personaggio fuori dalle righe che abita le giornate della protagonista. Un romanzo che ha una potenza inaudita e che lascia senza fiato.

    Is this helpful?

    Christina Dedola said on May 8, 2014 | Add your feedback

  • 13 people find this helpful

    "Hartke è una body artist che tenta di liberarsi del corpo – del proprio corpo, se non altro. C’è l’uomo immobile al centro di una galleria d’arte mentre un collega gli spara una serie di proiettili nel braccio.
    Questa è arte. C’è l’uomo coperto di t ...(continue)

    "Hartke è una body artist che tenta di liberarsi del corpo – del proprio corpo, se non altro. C’è l’uomo immobile al centro di una galleria d’arte mentre un collega gli spara una serie di proiettili nel braccio.
    Questa è arte. C’è l’uomo coperto di tatuaggi che si è messo in testa una corona di spine. Questa è arte.
    L’opera di Hartke non è sussiegosa o autodistruttiva. Hartke recita, e nel corso dello spettacolo si trasforma di continuo in un’altra o un altro, esplora identità profonde. C’è la donna che dipinge con la vagina. Questa è arte. Ci sono l’uomo e la donna nudi che si scagliano l’uno contro l’altra,
    ripetutamente, a velocità sempre maggiore. Questa è arte, sesso e aggressività. C’è l’uomo che indossa biancheria femminile insanguinata mentre si scopa una montagna di carne tritata. Questa è arte, sesso, aggressività, critica culturale e verità. C’è l’uomo che si pianta dei chiodi nel pene. Questa è semplice verità."

    Mah.

    http://alea-iactaest.blogspot.it/2014/03/body-art.html

    Is this helpful?

    Alea said on Mar 30, 2014 | 10 feedbacks

  • 1 person finds this helpful

    Stile impeccabile, ma al termine della lettura mi ha lasciato un gran senso di malessere. Da non leggere se si è giù di morale.

    Is this helpful?

    Lisa said on Dec 28, 2013 | Add your feedback

  • 1 person finds this helpful

    volevo che non finisse mai, e, siccome è finito, l'ho letto due volte di fila.

    Is this helpful?

    Martì said on Dec 19, 2013 | Add your feedback

Book Details

Improve_data of this book

Collection with this book