The Curious Case of Benjamin Button

By Francis Scott Fitzgerald

| Paperback | 9780141195117

Like The Curious Case of Benjamin Button ?

When Benjamin Button's father arrives at hospital he is surprised and ashamed to find his new baby boy is a weathered, aged man, to all appearances no younger than seventy years old. As time goes by, young Benjamin comes to no longer require a cane, Continue

When Benjamin Button's father arrives at hospital he is surprised and ashamed to find his new baby boy is a weathered, aged man, to all appearances no younger than seventy years old. As time goes by, young Benjamin comes to no longer require a cane, his hair ceases to be grey, his limbs become less frail, his wrinkles less deep, but still the world around him fails to come to terms with his oddness, as he ages towards infancy and beyond . . .

Non ho trovato particolarmente bello questo libro la cui lettura è molto rapida! Io avrei approfondito maggiormente alcune tappe di vita del protagonista.

Cami said on Oct 11, 2014 | Add your feedback

Recensione su http://bookshelf54.blogspot.it/2014/05/francis-scott-fitzgerald-il-curioso.html

Hella said on Sep 28, 2014 | Add your feedback

Come dice Caparezza "Il curioso caso di Benjamin Button lo vedi al contrario ed è un film come un altro". Forse avevo delle grosse aspettative, ma non mi ha detto proprio niente.

kat said on Sep 26, 2014 | Add your feedback

Intimo...

...molto piuù di quanto possa sembrare.

...molto piuù di quanto possa sembrare.
    quante volte mi sono detto:"che figata sarebbe vivere in pensione fino a 50anni godersi la vita e poi iniziare a lavorare?". Ecco. Nascere vecchi e morire bimbi. quante riflessioni, ma quanta solitudine. Quanta incomprensione.
    Il film che ne è stato tratto, bellissimo, ma tralascia un sacco di rabbia per far posto alla dolcezza.
    Buone letture.
    BUONAVITA!

Paroledarancio said on Jul 31, 2014 | Add your feedback

Una lettura velocissima, priva di grande spessore, ma sicuramente un'idea carina. Non credo c'entri nulla col film, ma non l'ho ancora visto!

Arya said on Jun 12, 2014 | Add your feedback