The Death of Hope

(Star Wars: Jedi Apprentice, Book 15)

Publisher: Scholastic Paperbacks

3.6

Language:English | Number of Pages: 152 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) Spanish

Isbn-10: 0439139341 | Isbn-13: 9780439139342 | Publish date:

Category: Science Fiction & Fantasy

Do you like The Death of Hope ?

Qui-Gon Jinn just broke a cardinal Jedi rule by declaring his love for Tahl, a fellow Jedi Knight. Now Tahl has been taken captive, and Qui-Gon and his apprentice Obi-Wan must save her. Unfortunately for Tahl, nothing goes according to plan ‹ and Qui-Gon must face a devastating loss.

Buona continuazione della trama (continuazione della storia dal libro precedente), sebbene sia risultata manchevole in diverse occasioni, che come da abitudine dell'autrice vengono un po' "tirate per i capelli". Più leggo questi libretti, alla fine sono a malapena di un centinaio di pagine, e più mi accorgo dell'enorme potenziale che potrebbero avere nello sviluppo di una possibile trama parallela. Il tempo di qualche ora e mi lancerò nella lettura del seguito.