The Emotional Brain

The Mysterious Underpinnings of Emotional Life

By Joseph LeDoux

Like The Emotional Brain ?

The Emotional Brain provides a cutting-edge scientific background to such books as Daniel Goleman's Emotional Intelligence, showing that while cognitive studies have tended to ignore the emotions, we are increasingly understanding how crucial they ar Continue

The Emotional Brain provides a cutting-edge scientific background to such books as Daniel Goleman's Emotional Intelligence, showing that while cognitive studies have tended to ignore the emotions, we are increasingly understanding how crucial they are to our evolutionary survival, as shortcuts to cut through conscious reasoning when speed and rules-of-thumb are more important and effective than logic. Much of our emotional life is lived unconsciously, and is far richer than simply our conscious feelings - for example, our conscious mind will already be reacting to situations of danger some time before we begin to be afraid.

Not only does LeDoux present a fascinating insight into how our emotions function normally, but also provides a new understanding of emotional disorders.

Forse un po troppo tecnico per essere considerata un "lettura di piacere" e anche un po "all'antica" rispetto alle ultime scoperte nel campo neuroscientifico. In ogni modo l'ho trovato piacevole.

Leonardo Bontempi said on Oct 4, 2013 | Add your feedback

Molto interessante e affidabile, lo conferma il fatto che mi è servito per sostenere un esame universitario di Psicofisiologia delle emozioni.

Il linguaggio è colloquiale e mai pedante, sebbene faccia uso di numerosi termini tecnici, vengono spiegati con semplicità.

Ladenor said on Jul 11, 2011 | Add your feedback

bello...più volte ho provato a leggerlo, alla fine ce l'ho fatta ma in più volte..per me difficile, ma molto affascinante,ho apprezzato il tentativo dell'autore di semplificare molti concetti estremamente complicati

Saltatempo said on Dec 8, 2009 | Add your feedback

Le Doux ha scoperto quanto è importante l'amygdala, piccolo organo, a forma di mandorla, del nostro cervello più primitivo. Deputata ad una prima, veloce e perciò sommaria elaborazione degli stimoli sensoriali, vede pericoli da tutte le parti e spesso scambia lucciole per lanterne mandando in giro per il nostro corpo quantità industriali di cortisolo che dilata le nostre pupille, tende i nostri muscoli, accelera il ritmo del cuore ed il respiro, restringe i vasi sanguigni periferici predisponendoci all’attacco o alla fuga anche quando non c’è nulla per cui attaccare o fuggire. L’amygdala, sistema difensivo tarato e forgiato dal colore emotivo delle nostre esperienze passate.
    Ecco, Le Doux in questo libro spiega questo ed altro, e lo spiega in un modo accessibili a tutti o quasi.

40enneisterica said on Aug 12, 2008 | Add your feedback

• English Books
  • Publisher: Phoenix (an Imprint of The Orion Publishing Group Ltd )
  • Publish date: 2004-11-24
  • Dimensions: 193 mm x 838 mm x 1,225 mm
  • Also available as: Hardcover
  • In other languages: other languages Libri Italiani

Groups with this in collection