The Five People You Meet in Heaven

By Mitch Albom

Like The Five People You Meet in Heaven ?

Eddie is a grizzled war veteran who feels trapped in a meaningless life of fixing rides at a seaside amusement park. His days are a dull routine of work, loneliness, and regret. Then, on his 83rd birthday, Eddie dies in a tragic accident, trying to s Continue

Eddie is a grizzled war veteran who feels trapped in a meaningless life of fixing rides at a seaside amusement park. His days are a dull routine of work, loneliness, and regret. Then, on his 83rd birthday, Eddie dies in a tragic accident, trying to save a little girl from a falling cart. He awakens in the afterlife, where he learns that heaven is not a lush Garden of Eden, but a place where your earthly life is explained to you by five people. These people may have been loved ones or distant strangers. Yet each of them changed your path forever. One by one, Eddie's five people illuminate the unseen connections of his earthly life. As the story builds to its stunning conclusion, Eddie desperately seeks redemption in the still-unknown last act of his life: Was it a heroic success or a devastating failure? The answer, which comes from the most unlikely of sources, is as inspirational as a glimpse of heaven itself. In The Five People You Meet in Heaven, Mitch Albom gives us an astoundingly original story that will change everything you've ever thought about the afterlife - and the meaning of our lives here on earth. With a timeless tale, appealing to all, this is a book that readers of fine fiction, and those who loved Tuesdays with Morrie, will treasure.

"Per un istante pensò quanto fosse strano invecchiare in un luogo che odorava di zucchero filato"

Meraviglioso, splendido, sono aggettivi scontati, vero, ma sono le prime parole che mi vengono in mente pensando a questo libro. la prosa è bellissima, c'è una delle dediche più intense che io abbia mai visto su uno scritto e l'idea stessa di aldilà che propone, senza alcun intento di proselitismo peraltro, non è affatto male. Consigliatissimo, davvero...

Nefertari83 said on Aug 1, 2014 | Add your feedback

Una favola. Entrare in questo libro è come osservare il mondo con gli occhi di un bambino. Come assaporarne i colori. Spegnere i dolori. Ma anche urlare per la paura. O piangere di disperazione.
    Pensare di avere cinque persone a disposizione che ti s ...(continue)

Pensare di avere cinque persone a disposizione che ti spiegano cos'è stata la tua vita e chiariscono finalmente ciò che è stato, ha il sapore della certezza. Sa di bel ricordo. Di mani di bambina che ti stringono e finalmente risolvono ogni enigma e spazzano via ogni ombra.
    L'ho letto piangendo. Contiene punti di riflessione sul senso della vita che toccano ognuno di noi.
    5 stelle e Eddie Manutenzione.

Viola said on Jul 13, 2014 | 2 feedbacks

It is a book that explores our fears and our great doubts about life after death in a simple but fascinating way. I cannot read about Eddie, a war veteran, and his five people without thinking who would be mine.

serena said on Jul 2, 2014 | Add your feedback

Le cinque persone che incontri in cielo

"Le cinque persone che incontri in cielo" fa parte di quel filone letterario furbo che fa leva sulle paure ancestrali degli uomini (l'abbandono, la solitudine, la morte, l'aldilà) e le mette su carta con un messaggio positivo di speranza, talvolta condito da un pizzico di retorica new-age.
    Eppure l'agile scritto di Mitch Albom centra il bersaglio e riesce ad emozionare con una storia ben articolata, un linguaggio semplice ed un finale in grado di sorprendere.
    Se vi capita, leggetelo. In fondo, non si vive di solo Dostoevskij.

A Pontorno (no ebook) said on May 16, 2014 | 1 feedback

Va letto per il finale

Nonostante le recensioni negative lette in giro, devo ammettere che non è affatto male. Certo, ci mette un pó ad ingranare, ma la seconda parte del racconto mi é piaciuta davvero.

Alexenj said on Apr 19, 2014 | Add your feedback

*** This comment contains spoilers! ***

原本以為自己微不足道,但如同書中所提的每一個人都會對另一個人造成影響,另一個人又對其他人造成影響,整個世界充滿了故事,然後所有的故事共同串連成一個完整的故事,也許我不經意的一句話、一個幫助、一個失誤,都有可能影響別人的一生,就算是小人物也是不可或缺的角色,每個人都有自己的生命價值,期許自己對他人來說是帶來好的影響。

said on Jan 19, 2014 | Add your feedback