The Hot Zone

Publisher: Corgi Adult

Language:English | Number of Pages: 383 | Format: Paperback | In other languages: (other languages) German , Italian , Spanish , Slovenian , Japanese , Dutch , French

Isbn-10: 0552143030 | Isbn-13: 9780552143035 | Publish date:  | Edition New Ed

Also available as: Audio Cassette , Hardcover , School & Library Binding , Others , Audio CD , eBook

Category: Mystery & Thrillers , Non-fiction , Science Fiction & Fantasy

Do you like The Hot Zone ?

Imagine a killer with the infectiousness of the common cold and power of the Black Death. Imagine something so deadly that it wipes out 90 per cent of those it touches. Imagine an organism against which there is no defence. But you don't need to imagine. Such a killer exists: it is a virus and its name is Ebola. "The Hot Zone" tells what happens when the unthinkable becomes reality: when a deadly virus, from the rain forests of Africa, crosses continents and infects a monkey house ten miles from the White House. Ebola is that reality. It has the power to decimate the world's population. Try not to panic. It will be back. There is nothing you can do...

Non è male, il pathos regge, anche se a volte è un po didascalico!

Molto bene le descrizioni degli effetti che ebola ha sul fisico umano.

All this book is, is just a reiteration of itself about twelve or so times. I have to say that the metaphors were funny at some points, but other than that nothing really exciting.

Me lo leí pensando que era una novela de Ciencia Ficción y ha resultado ser una novela sobre la historia del Ébola. Está bien contada y lleva un ritmo adecuado. Consigue que la historia no se haga aburrida e incluso tiene momentos interesantes.

• *** This comment contains spoilers! ***

.. un docu-fiction sinistro e che si legge tutto di un fiato (e con una certa apprensione..), scritto molto bene. Sostanzialmente la storia del virus "Ebola" e delle sue terrificanti conseguenze, con la rivelazione di un inquietante episodio, al tempo prontamente nascosto dalle Autorità americane, in cui una sua variante introdotta da alcune scimmie rischiò di fare una strage nel pieno degli Stati Uniti. Alcuni aspetti medico-orroristici sarebbero un tantino esagerati e romanzati, a detta degli specialisti, ma non cambia sostanzialmente l'interesse per l'argomento e le considerazioni di contorno da parte dell'Autore sull'invasività dei comportamenti dell'uomo.
    -------------------------------------------------------
    [Per saperne di piu' nel ' 93 Preston si reca in Africa, per visitare una delle fonti sospette del virus: la grotta di Kitum, in Kenya. "Mi avventurai tutto bardato nello spazio biologico dove animali e insetti vivono indisturbati da milioni di anni e che solo di recente gli umani hanno osato violare . racconta .. E mentre i pipistrelli mi gironzolavano in testa e il guano verde melmoso cadeva dappertutto, finalmente ho capito che l' umanita' ha pagato a caro prezzo la sua invincibile curiosita' ".]

Pues mira, esta sí que me interesó bastante. Trata sobre el virus del ébola. Nos cuenta la historia sobre el descubrimiento e investigación del virus, y cómo se propaga una cepa del mismo en los alrededores de una ciudad norteamericana. La historia es muy parecida a la que cuenta la película “Estadillo” protagonizada por Dustin Hoffman y Rene Russo.
    La novela describe de forma muy detallada los efectos del virus sobre las personas y en algunos momentos es realmente desagradable, pero en general está bien. En este caso la peli me entretuvo más.